هیچ گونه مجوز برداشت نمک از دریاچه ارومیه در سال‌جاری صادر نشده است
هیچ گونه مجوز برداشت نمک از دریاچه ارومیه در سال‌جاری صادر نشده است

عصر تبریز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ گونه مجوز برداشت نمک از دریاچه ارومیه در سال جاری صادر نشده است. حمید قاسمی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید محیط زیست هشترود با اشاره به خشکی دریاچه ارومیه آن را بزرگ‌ترین چالش محیط زیستی خطاب کرد و اظهار […]

عصر تبریز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ گونه مجوز برداشت نمک از دریاچه ارومیه در سال جاری صادر نشده است.

حمید قاسمی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید محیط زیست هشترود با اشاره به خشکی دریاچه ارومیه آن را بزرگ‌ترین چالش محیط زیستی خطاب کرد و اظهار داشت: به دلیل عدم مصرف صحیح آب در این حوزه با مشکل مواجه شد‌ه‌ایم که خوشبختانه با همت و پیگیری‌های دولت تدبیر و امید، برای احیای آن گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده است.

وی اعتبار اختصاص یافته توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه برای طرح‌های محیط زیست آذربایجان‌شرقی برای نجات دریاچه را ناکافی دانست و خواستار افزایش اعتبار لازم را شد و افزود: برای اجرای طرح‌های برنامه‌ریزی شده ۲۳ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

قاسمی گفت: کارشناسان محیط انسانی این اداره کل در سال گذشته بیش از ۳ هزار ۳۰۰ واحد صنعتی استان را از نظر آلودگی‌های زیست محیطی پایش کرده و به تعداد ۴۳۷ مورد نیز اخطاریه صادر شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی در خصوص تلاش برای کاهش آلودگی هوای تبریز گفت: از امسال ۱۰۰ درصد نیروگاه‌های تبریز گاز سوز شده‌اند.

در این آیین جواد اصلانی به عنوان رئیس جدید اداره محیط زیست هشترود معرفی و از خدمات امیر قاسم‌زاده تجلیل شد.