شیوع آنفلوآنزای مرغی در بین ماکیان آذربایجان‌شرقی‌
شیوع آنفلوآنزای مرغی در بین ماکیان آذربایجان‌شرقی‌

عصر تبریز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ارائه گزارشی مبنی بر مشاهده آنفلوآنزای مرغی در بین ماکیان خبر داد. علی تقی‌زادیه در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: هیچ موردی از ابتلای انسان به بیماری آنفلوانزای مرغی در سطح استان آذربایجان‌شرقی مشاهده نشده و گزارش رسیده درباره این نوع بیماری در بین ماکیان است. […]

عصر تبریز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ارائه گزارشی مبنی بر مشاهده آنفلوآنزای مرغی در بین ماکیان خبر داد.

علی تقی‌زادیه در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: هیچ موردی از ابتلای انسان به بیماری آنفلوانزای مرغی در سطح استان آذربایجان‌شرقی مشاهده نشده و گزارش رسیده درباره این نوع بیماری در بین ماکیان است.

وی از تشکیل جلسه در این رابطه در محل فرمانداری تبریز خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد تا اداره کل دامپزشکی استان اطلاعیه‌ای در این باره آماده و در اختیار مردم قرار دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: امکان شیوع این بیماری در انسان با توجه به مشاهده آن در ماکیان بسیار کم است، چراکه تمهیدات لازم به‌منظور رفع این بیماری در دامپزشکی اندیشیده شده ‌و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

تقی‌زادیه‌ با تاکید بر ضرروت رعایت اصول پیشگیری از بیماری آنفلوانزا گفت: رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری از احتمال بروز  آنفلوانزای مرغی نیز همچون انواع دیگر آنفلوانزاها است و افراد بعد از اثبات ابتلا به این نوع بیماری، در بخش ایزوله بیمارستان بستری می‌شوند تا آزمایش‌های لازم، مراقبت‌های بالینی و درمان ضروری انجام گیرد.