نماز عید فطر تبریز به امامت آیت الله مجتهد شبستری اقامه می شود
نماز عید فطر تبریز به امامت آیت الله مجتهد شبستری اقامه می شود

نماز عید سعید فطر در شهر تبریز به امامت آیت الله مجتهد شبستری اقامه می شود؛ همچنین برای سهولت نمازگزاران، محدودیت‌های ترافیکی از سوی پلیس راهور در نظر گرفته شده است. نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور ساعت ۸ صبح روز عید به امامت آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان […]

نماز عید سعید فطر در شهر تبریز به امامت آیت الله مجتهد شبستری اقامه می شود؛ همچنین برای سهولت نمازگزاران، محدودیت‌های ترافیکی از سوی پلیس راهور در نظر گرفته شده است.

نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور ساعت ۸ صبح روز عید به امامت آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر برپا می شود.

بر اساس اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه تبریز، درب‌های مصلی اعظم تبریز از ساعت ۶ صبح بر روی نمازگزاران گشوده خواهد شد.

حجت الاسلام تقی ‌زاده در گفت‌وگویی تأکید کرد: نمازگزاران جهت رفاه حال خود، زیرانداز و مهر نماز به همراه داشته باشند که در صورت پر شدن ظرفیت مصلی، در محیط بیرونی اقامه نماز کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه همه ساله استقبال مردم مؤمن و متدین تبریز از نماز عید فطر بسیار گسترده است، گفت: پس از پر شدن ظرفیت مصلای تبریز شرایط و تمهیدات لازم برای اقامه نماز عید در خیابان های اطراف مصلا پیش بینی شده است.

حجت الاسلام تقی ‌زاده محل اتصال و مسیرهای استقرار آقایان نمازگزار از مصلای اعظم به خیابان های اطراف تبریز را تشریح کرد و گفت: داخل مصلا به طرف درب ورودی، خیابان طالقانی، سه راه طالقانی، خیابان امام به طرف شرق تا میدان ساعت و میدان شهید بهشتی (منصور) و از خیابان امام به طرف غرب تا میدان شریعتی (شهناز)، میدان فجر و میدان قونقا است.

وی با اشاره به محل استقرار بانوان نمازگزار خاطرنشان کرد: داخل مصلا، خیابان امام به طرف غرب تا چهارراه شریعتی، میدان فجر و میدان قونقا و خیابان امام به طرف شرق تا میدان ساعت، میدان شهید بهشتی و خیابان های فرعی منتهی به خیابان امام، خیابان خاقانی، ارتش شمالی، تربیت، فردوسی و شریعتی شمالی محل های ویژه برای نماز خواهران است.

آغاز خدمت‌رسانی اتوبوس‌های شرکت واحد از ساعت ۶ صبح 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: اتوبوس های شرکت واحد تبریز از ساعت ۶ صبح روز عید فطر نسبت به انتقال نمازگزاران از نقاط مختلف شهر به محل مصلا و برعکس در خدمت مردم مومن و متدین خواهد بود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی  در خصوص سرویس دهی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز به نمازگزاران عید فطر، بیان کرد: علاوه بر فعالیت حداکثری اتوبوسهای مناطق، بیش از ۲۵ دستگاه اتوبوس واحد گشت در نقاط مختلف شهری پشتیبانی خدمات عید سعید فطر را به عهده خواهند داشت و در صورت نیاز اتوبوسهای مذکور سریعا”برای ارائه سرویس در پایانه های اتوبوسرانی وارد عمل خواهند شد.

فیروزیان گفت: بعد از اتمام مرحله اول جابجایی مسافرین و نمازگزاران و پس از اتمام مراسم  نماز عید سعید فطر تمامی اتوبوسها در پایانه ها مستقر و مرحله دوم خدمات رسانی را آغاز خواهند نمود که جا دارد نهایت تقدیر و تشکر را از مساعی همکاران محترم ستادی و صفی بخصوص اتوبوسرانان محترم داشته باشیم که در راستای رفاه شهروندان محترم تلاش می کنند.

همچنین پلیس راهور استان محدودیت‌های ترافیکی روز عید فطر در تبریز را به شرح زیر اعلام کرد:

براساس اطلاعیه پلیس راهور استان آذربایجان شرقی محدودیت‌ها و تمهیدات ترافیکی عید سعید فطر در تبریز به‌ شرح ذیر اعلام شد:

الف) محدودیت‌های ترافیکی

۱- خاقانی شمالی و حرمخانه به سمت جمهوری

۲- لاین شمالی و جنوبی خیابان جمهوری حد فاصل میدان دانشسرا تا میدان فلسطین

۳- خیابان امام حد فاصل چهارراه بهشتی تا میدان باغ فجر

۴- خیابان هفده شهریور حدفاصل چهارراه باغشمال و چهارراه هفده شهریور – شریعتی

۵- کلیه مسیرهای منتهی به این خیابان ها ائم از ارتش، شریعتی، طالقانی، فردوسی و خاقانی … محدودیت خواهیم داشت.

ب) تمهیدات ترافیکی روز عید سعید فطر

۱- از ساعت ۱۲ شب روز قبل از عید در صورت پارک وسایل نقلیه در مسیرهای اعلامی خودرو توسط جرثقیل به خیابان‌های حاشیه ای و مجاور انتقال خواهند یافت.

۲- حرکت خودروها در مسیر معابر اعلام شده از ساعت شش صبح روز عید تا اتمام نماز عید فطر و مراسم ممنوع است.

۳- نمازگزاران سعی کنند بیشتر از وسایل نقلیه عمومی و اتوبوس استفاده کرده و حتی الامکان از آوردن وسیله نقلیه شخصی خودداری کنند.

۴- در صورت آوردن وسیله نقلیه شخصی، خودرو را در خیابان های خارج از مسیر ایجاد محدودیت و در محل مناسب پارک کنند.

۵- تردد هرگونه موتورسیکلت و دوچرخه در محدوده طرح ممنوع است.

۶- به هنگام اتمام نماز عید فطر از عجله و شتاب خودداری و با آرامش و با حوصله محل را ترک کنید.

۷- جهت رفاه حال شرکت کنندگان در نماز عید فطر، اتوبوس‌های شرکت واحد در مسیرها و خیابان های (جمهوری، راسته کوچه و سه راه امین، ارتش جنوبی) آماده ارائه سرویس خواهند بود بنابراین مردم شریف از آوردن وسایل نقلیه شخصی تا حد امکان خودداری کنند.

۸- نمازگزاران سعی کنند در اول وقت خود را به محل اقامه نماز برسانند در صورت حضور در دقایق پایانی خواهشمندیم از رها کردن خودرو در خیابان و ایجاد سد معبر برای سایرین جداً خودداری کنید.

۹- برای رفاه حال معلولان و جانبازان مکان هایی (محوطه استانداری و فرمانداری – محوطه شهرداری قدیم – پارکینگ پشت مصلی) جهت توقف وسایل نقلیه این افراد در نظر گرفته شده است.

سرهنگ ناصر میکائیلی در پایان ضمن قدردانی از همشهریان قانونمند، همکاری رانندگان و کاربران ترافیکی را در اجرای صحیح محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها با پلیس راهنمایی و رانندگی استان آذربایجان شرقی خواستار شد و تصریح کرد: همکاری بیشتر مردم موجب برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم خواهد بود.