آیت‌الله شبستری: توافق هسته‌ای متعلق به ملت است/ هیچ گروهی حق ندارد مذاکرات هسته‌ای را به نام خود تمام کند
آیت‌الله شبستری: توافق هسته‌ای متعلق به ملت است/ هیچ گروهی حق ندارد مذاکرات هسته‌ای را به نام خود تمام کند

عصر تبریز:  آیت‌الله شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با ۶ قدرت جهان بالاخره پس از یک دوره طولانی ۱۲ ساله طی روزهای گذشته در وین به یک جمع‌بندی رسید و نباید از آن به عنوان یک توافق‌نامه نام […]

عصر تبریز:  آیت‌الله شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با ۶ قدرت جهان بالاخره پس از یک دوره طولانی ۱۲ ساله طی روزهای گذشته در وین به یک جمع‌بندی رسید و نباید از آن به عنوان یک توافق‌نامه نام برد چون بعد از تصویب مجلس و شورای عالی امنیت ملی در ایران و تصویب کنگره آمریکا از آن می‌توان به عنوان یک توافقنامه نام برد.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای یک مسئله و مطالبه ملی بوده و است، افزود: قاطبه ملت انرژی هسته‌ای را حق مسلم و جزو آرمان‌های ملت ایران می‌دانند و هیچ گروهی حق ندارد مذاکرات هسته‌ای را به نام خود تمام کند.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: مبادا گروه‌های سیاسی از مذاکرات هسته‌ای به عنوان ابزار استفاده کنند، زیرا سوء‌استفاده کردن از مذاکرات هسته‌ای و جناحی و سیاسی کردن آن درست نیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ملت ایران خوب می‌دانند در مسائل مهم داخلی و خارجی کشور و از جمله مذاکرات هسته‌ای اگر هدایت‌های مقام عظمای ولایت که فردی مدیر، مدبر و حکیم هستند، نبود به نتیجه نمی‌رسیدیم.

وی افزود: تحلیل‌گران مختلف جهان و حتی دشمنان انقلاب اسلامی نیز می‌دانند که نقش بارز و عمده‌ای در پیروزی مذاکرات بر عهده مقام معظم رهبری بوده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای به این معنا نیست که رابطه آمریکا و ایران درست شده است، اظهار داشت: روابط آمریکا و ایران درست نشدنی نیست مگر اینکه آمریکا از استکباری و امپرالیسمی خود درست بردارد.

آیت‌الله شبستری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان گفت: استکبارستیزی دستور قرآن است و ما نمی‌توانیم برخلاف قرآن عمل کنیم و در راس مصادیق استکبار آمریکا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استکبار ستیزی یک موضوع پایان ناپذیر است، گفت: سیاست مبارزه با رژیم صهیونیستی این غده سرطانی هرگز متوقف نمی‌شود و این مسئله فرازمانی و همیشگی است چه توافق بشود و نشود امنیت رژیم صهیونیستی تامین نمی‌شود.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه نکاتی که مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور تاکید کردند باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: متن توافق باید با دقت مورد بررسی و توجه قرار گیرد. تعدادی از کشورهای مذاکره‌کننده بدعهد هستند و باید مراقب باشیم که دشمن دست از پا خطا نکند.

وی تاکید کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند «ملت و مردم ما باید انسجام خود را حفظ کنند تا در فضای آرام بتوانیم به اهداف نظام برسیم».

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به دیدار اخیر رهبری با دانشجویان، گفت: اخیرا مطرح شده بود که برای رفع افسردگی دانشجویان می‌توان در دانشگاه کنسرت‌های کذایی برگزار کرد ولی به فرموده رهبر معظم انقلاب، «اولا دانشجویان ما افسرده نیستند، ثانیا برای رفع افسردگی می‌توان از نمایش‌های مشروع، هنرهای اصیل، محفل‌های شعرخوانی و از همه مهم‌تر نوآوری درسی، استفاده کرد» نه اینکه از حرام برای شادی بهره برد.

وی افزود: از جمله مباحث دیگر در این دیدار، موضوع اسلام رحمانیت بود که از مکتب لیبرالیسم نشات می‌گیرد که می‌گویند هیچ گونه مجازات و مقاومتی در برابر ناهنجاری‌ها در اسلام نباشد، در واقع هدف آن‌ها ترویج بی‌بند و باری و فساد در جامعه اسلامی است، در حالی که اسلام در برابر اشتباه گذشت و در برابر گناه برخورد دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی از حضور باشکوه مردم آذربایجان به ویژه تبریز در روز جهانی قدس تقدیر کرد و گفت: روز قدس روز تجلی وحدت مسلمانان بوده و به عنوان ابزار انزجار از رژیم صهیونیستی است.