اداره دنیا بدون آمریکا راحت‌تر است/  آمریکا ثابت کرد که هیچ کشوری نباید به آن‌ها اعتماد کند
اداره دنیا بدون آمریکا راحت‌تر است/  آمریکا ثابت کرد که هیچ کشوری نباید به آن‌ها اعتماد کند
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: باید از شرایط خروج آمریکا از برجام استفاده و به دنیا اثبات کرد که اداره دنیا بدون آمریکا راحت‌تر است.

به گزارش عصرتبریز، اسماعیل جبارزاده در حاشیه همایش ملی تحزب و توسعه درباره نتایج و پیامدهای خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: از این بابت خوشحالیم که آن‌چه مردم ما سالیان سال به آن باور داشتند را امروز جهانیان دیدند. ما گفتیم آمریکا کشوری زورگو، انحصارطلب و دنبال منافع خود است و خروج ترامپ از برجام که یک قرارداد بین‌المللی است بهترین سند برای ادعای ماست.

وی افزود: ما باید جشن گرفته و شادی کنیم که آن‌چه ما دنبال آن بودیم به دست خود دشمن محقق شد. شاید برای ما خیلی هزینه‌بر و زمان‌بر بود که این ادعای خود را اثبات کنیم اما اکنون عموم دولتمردان و عقلای دنیا رفتار ترامپ را غیرحرفه‌ای، غیراخلاقی و غیرقانونی تلقی می‌کنند. آمریکا با این رفتار ثابت کرد که هیچ کشوری نباید به آن‌ها اعتماد کند. وقتی آن‌ها به راحتی از یک قرارداد بین‌المللی خارج می‌شوند هیچ ملت و دولتی به آن‌ها اطمینان نمی‌کند که پای میز مذاکره برود.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: نکته دیگر این است که می‌شود دنیا را هم بدون آمریکا اداره کرد. آن‌ها ادعا دارند که در اداره دنیا نقش‌آفرین هستند اما امیدواریم برجام بدون حضور آمریکا به نحو احسن اجرا شود تا ثابت شود اداره دنیا بدون آمریکا هم ممکن است. سایر دولت‌های عضو برجام باید نقش خود را در غیاب آمریکا خوب ایفا کنند و از این شرایط استفاده کرده و ثابت کرد که اداره دنیا بدون آمریکا راحت‌تر است تا با حضور و کارشکنی آن‌ها.

انتهای پیام/