اختصاص ۸۰۰ میلیون ریال به تکمیل زیرساخت های حوزه گردشگری بناب
اختصاص ۸۰۰ میلیون ریال به تکمیل زیرساخت های حوزه گردشگری بناب
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۸۰۰ میلیون ریال به تکمیل زیرساخت های حوزه گردشگری شهرستان بناب خبر داد و گفت: اقدامات خوبی در این حوزه در حال انجام است.

به گزارش عصرتبریز، ضیاءالله اعزازی با اشاره به پیگیری طرح های عمرانی شهرستان بناب، اظهار کرد: پل روگذر میدان معلم بناب از طرح های بسیار مهم منطقه و تکمیل آن مطالبه جدی همشهریان است که در دو سال گذشته ۵۰ درصد پیشرفت داشته و امسال نیز برای تکمیل این پروژه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات مردم شاهد بهره برداری از این پروژه باشند.

وی همچنین از افتتاح استادیوم ورزشی ده هزار نفری بناب در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال نیز برای تکمیل این پروژه ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت جلوگیری از تخریب باغات در شهرستان بناب تأکید کرد: نباید به بهانه توسعه صنایع شاهد تخریب منابع طبیعی و باغات باشیم و نباید بگذاریم شهرستان بناب به سمت آلودگی رود و هر روز شاهد تخریب فضای سبز و باغات در منطقه باشیم.

اعزازی در خصوص روند کند اجرای طرح جاده بناب – نقده نیز اظهار کرد: این جاده به طول ۷ کیلومتر از طرف بناب احداث شده و با ادامه اجرای پروژه آزاد راه مراغه- هشترود آذربایجان شرقی نیز با ادامه پروژه بناب – نقده به کردستان عراق وصل خواهد شد و با توجه به اینکه شهرستان بناب در بحث صادرات نقش حیاتی دارد و با تقویت این زیرساخت ها شاهد وصل آزاد راه فوق به آزاد راه تهران – اربیل عراق خواهیم بود و جاده بناب- نقده نیز همزمان به آزاد راه تبدیل می شود و هم اکنون ۴ قطعه این پروژه فعال است.

وی در ادامه از اختصاص ۸۰۰ میلیون ریال به تکمیل زیرساخت های حوزه گردشگری شهرستان بناب خبر داد و گفت: اقدامات خوبی در این حوزه در حال انجام است و از فرماندار محترم و مسئولان میراث فرهنگی شهرستان نیز انتظار داریم در خصوص معرفی ظرفیت های گردشگری بناب بیش از پیش تلاش کنند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از بدهی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی مجتمع فولاد صنعت بناب خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مجلس مصوب کرده بانک ها بنگاه داری نکنند، فولاد بناب برای برون رفت از شرایط فعلی و بحران پیشنهاد داده که بانک ها در قبال مطالبات خود سهام بردارند و اگر این پیشنهاد تحقق نیابد، آینده فولاد بناب را تاریک می بینم که موضوع اخیراً در جریان سفر رئیس جمهور به استان به وزیر دادگستری، نماینده دولت در این سفر اعلام شد که موضوع را با رئیس جمهور در میان بگذارند.

وی در پایان بزرگ ترین دغدغه و چالش شهرستان را کمبود آب اعلام کرد و ضمن توصیه مردم به صرفه جویی در مصرف آب شرب و آب کشاورزی گفت: خدا را شاکریم که به جهت بارش های رحمت اخیر این دغدغه تا حدودی رفع شده ولی همچنان کمبود آب در منطقه جدی است و امیدواریم سهم شهرستان از سدهای موجود منطقه تأمین و ارائه شود.

انتهای پیام/