امام جمعه مراغه: اهمیت دیپلماسی مذاکرات هسته ای مهمتراز ملی شدن صنعت نفت است
امام جمعه مراغه: اهمیت دیپلماسی مذاکرات هسته ای مهمتراز ملی شدن صنعت نفت است

عصر تبریز: نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: اهمیت مذاکره های هسته ای از منظر دیپلماسی مهمتر از ملی شدن صنعت نفت است. آیت الله محمدتقی پورمحمدی، با اشاره به اینکه مذاکره های هسته ای، موفقیت بزرگ دیپلماسی در تاریخ ایران است، افزود: در موضوع ملی شدن صنعت […]

عصر تبریز: نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: اهمیت مذاکره های هسته ای از منظر دیپلماسی مهمتر از ملی شدن صنعت نفت است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، با اشاره به اینکه مذاکره های هسته ای، موفقیت بزرگ دیپلماسی در تاریخ ایران است، افزود: در موضوع ملی شدن صنعت نفت، مسوولان با یک قدرت خارجی مذاکره و موفق به این کار شدند اما در مذاکره های هسته ای گروه مذاکره کننده ایران با شش قدرت جهانی و اتحادیه اروپا مذاکره و موفق شد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همیشه برامین و شجاع بودن گروه مذاکره کننده ایرانی تاکید داشتند، اظهارکرد: این گروه نیز با دیانت، شجاعت، غیرت و امانتداری در برابر زیاده خواهی های رقبای خود ایستادگی کرد و به جای عملیات نظامی، بین دو طرف منطق، اندیشه، تفکر و تدبیر حاکم شد.

امام جمعه مراغه با اشاره به نقش عمده مقاومت و پشتیبانی مردم ازاین گروه، ادامه داد: رقبای مذاکره کننده با مشاهده حمایت های همه جانبه مردم از آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب، فهمیدند که مردم ایران با صبر و شکیبایی خود به دنبال موفقیت دراین مذاکرات هستند.

آیت الله پورمحمدی یادآوری کرد: به رسمیت شناختن فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران در جامعه جهانی، لغو تحریم ها و جلوگیری از بروز تنش جدی علیه کشور از مهمترین دستاوردهای این توافق هسته ای است.

وی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن استفاده و ساخت سلاح های کشتار جمعی، خاطرنشان کرد: دولت های بزگ جهان همیشه ایران را متهم به ساخت بمب هسته ای می کردند که هم اکنون با این توافق، فعالیت های هسته ای ایران به عنوان صلح آمیز به جامعه جهانی معرفی و از این حقوق دفاع شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران از گذشته عضو NPT (شورای منع سلاح های هسته ای) بود و در راستای این توافق هم اکنون جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور هسته ای به رسمیت شناخته می شود.

آیت الله پورمحمدی، با اشاره به اینکه تحریم ها علت همه مشکلات اقتصادی جامعه نیستند، افزود: با لغو این تحریم ها، آرامش روانی از دست رفته به بازار، اقتصاد و افکار مردم ایران بازمی گردد و در آینده در امور اقتصادی کشور گشایش ایجاد می شود.