ریاض: بزرگ ترین گروهک داعش را کشف کردیم
ریاض: بزرگ ترین گروهک داعش را کشف کردیم

عصر تبریز: وزارت کشور عربستان روز شنبه در بیانیه‌ای از کشف گروهکی ۴۳۱ نفره خبر داد و آن را وابسته به گروه تروریستی داعش اعلام کرد. وزارت کشور عربستان در این بیانیه، ضمن بیان اینکه این افراد از ۹ ملیت هستند، گفت که ملیت بیشتر این افراد سعودی است و سایر افراد ملیت‌های یمنی، مصری، […]

عصر تبریز: وزارت کشور عربستان روز شنبه در بیانیه‌ای از کشف گروهکی ۴۳۱ نفره خبر داد و آن را وابسته به گروه تروریستی داعش اعلام کرد.

وزارت کشور عربستان در این بیانیه، ضمن بیان اینکه این افراد از ۹ ملیت هستند، گفت که ملیت بیشتر این افراد سعودی است و سایر افراد ملیت‌های یمنی، مصری، اردنی، الجزائری، نیجریایی و چادی دارند و برخی نیز ملیتشان مشخص نیست.

بیانیه وزارت کشور می‌افزاید که این گروهک مسئول ۵ حادثه حمله به نماز‌گزاران در روستای «دالوه» و حمله به نیروهای امنیتی در شرق ریاض و حمله به یک گشتی وابسته به تاسیسات امنیتی در جنوب ریاض و حادثه حمله به نمازگزاران مسجد امام علی علیه‌السلام در روستای «القدیح» و حمله به نمازگزاران در مسجد حسین بن علی در منطقه «العنود» بوده است.

العربیه به نقل از این بیانیه افزود: از جمله عملیات‌هایی که خنثی شد، چهار عملیات انتحاری با کمربند انفجاری بود که از جمله آن عملیات روز نُهم ماه رمضان گذشته علیه مسجد جامع نیروهای فوریتی ویژه در ریاض بود که گنجایش بیش از ۳ هزار نمازگزار را دارد.

همچنین طبق ادعای وزارت کشور عربستان، قرار بوده است که چند انفجار دیگر در منطقه شرقیه عربستان که شیعه‌نشین است و در چند ماه گذشته شاهد چند انفجار در مساجد شیعیان بود، انجام شود و قرار بوده که هر جمعه یک انفجار صورت بگیرد.

پس از ناکامی نیروهای و دستگاه‌های امنیتی عربستان سعودی در کشف عملیات‌های تروریستی در چند ماهه اخیر در مناطق شرق عربستان و کشته شدن شیعیان که سبب شده بود عربستان را به اهمال‌کاری امنیتی متهم کنند، اکنون عربستان با اعلام این خبر تلاش می‌کند اقدامات خود را در مبارزه با تروریست‌هایی که اندیشه‌های وهابی و افراطی دارند، موفق نشان بدهد.

در بیانیه وزارت کشور عربستان همچنین ادعا شده است که گروه کشف شده همچنین یکی از مراکز دیپلماتیک و چند منزل مسکونی نیروهای امنیتی را زیر نظر داشته‌اند تا انفجار و عملیات ترور اجرا کنند. همچنین تاسیسات امنیتی و دولتی در استان شروره از جمله این اهداف بوده است.

بیانیه وزارت کشور عربستان افزود که ۱۴۴ فرد را نیز که از شبکه‌های اجتماعی برای نشر افکار افراطی استفاده می‌کردند بازداشت کرده است.