هیات بلندپایه اقتصادی و تجاری آلمان وارد تهران شد
هیات بلندپایه اقتصادی و تجاری آلمان وارد تهران شد

عصر تبریز:  زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر انرژی و اقتصاد آلمان ساعتی پیش و در صدر هیات بلندپایه اقتصادی و تجاری وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، هیات ۶٠ نفره آلمانی به ریاست زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور […]

عصر تبریز:  زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر انرژی و اقتصاد آلمان ساعتی پیش و در صدر هیات بلندپایه اقتصادی و تجاری وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، هیات ۶٠ نفره آلمانی به ریاست زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور نیز هست، برای گسترش روابط سیاسی ،تجاری و اقتصادی و به دعوت بیژن زنگنه وزیر نفت شامگاه یکشنبه وارد تهران شد.

حسین اسماعیلی مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت با بیان اینکه سفراین هیات، نخستین سفر یک هیات بلند پایه اروپایی بعد از توافق ایران و ١+۵ به تهران است، گفت: آلمان ها بعنوان بزرگترین شرکای تجاری ایران قبل از تحریم، از توانمندی بالای در زمینه های مختلف صنعتی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در این سفر، ١٠ شرکت از بزرگترین شرکتهای آلمانی به همراه تعداد زیادی از شرکتهای کوچک حضور دارند، افزود: توانمندی این شرکتها در زمینه تکنولوژی و تامین تجهیزات بسیار بالاست.

اسماعیلی درباره برنامه این هیات در ایران هم اظهار داشت: همزمان با سفر این هیات تجاری، سیاسی، اقتصادی هماهنگی لازم با اتاق بازرگانی ایران، بخش خصوصی، بخش دولتی برای انجام مذاکرات سازنده انجام شده است و آنها قرار است با وزیر نفت، وزیر امور خارجه، وزیر صنعت، معدن، تجارت، وزیر نیرو، اعضای اتاق بازرگانی ایران دیدار و گفتگو کنند.