شورای امنیت قطعنامه تأیید توافق وین را تصویب کرد/قطعنامه های پیشین شورای امنیت لغو شد
شورای امنیت قطعنامه تأیید توافق وین را تصویب کرد/قطعنامه های پیشین شورای امنیت لغو شد

طبق این قطعنامه، تمام قطعنامه های پیشین این شورا که ایران را مشمول تحریم ها کرده بودند لغو می شوند و تنها در صورتی مجدداً اعمال خواهند شد که ایران به تعهداتش پایبند نباشد.وی همچنین از ایران می خواهد که اتباع آمریکایی که در ایران بازداشت هستند را آزاد کند عصر تبریز: اعضای شورای امنیت سازمان […]

طبق این قطعنامه، تمام قطعنامه های پیشین این شورا که ایران را مشمول تحریم ها کرده بودند لغو می شوند و تنها در صورتی مجدداً اعمال خواهند شد که ایران به تعهداتش پایبند نباشد.وی همچنین از ایران می خواهد که اتباع آمریکایی که در ایران بازداشت هستند را آزاد کند
عصر تبریز: اعضای شورای امنیت سازمان ملل دقایقی پیش به قطعنامه پیشنهادی درباره فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی ایران رای مثبت دادند. طبق این قطعنامه، تمام قطعنامه های پیشین این شورا که ایران را مشمول تحریم ها کرده بودند لغو می شوند و تنها در صورتی مجدداً اعمال خواهند شد که ایران به تعهداتش پایبند نباشد.
هر ۱۵ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رأی مثبت دادند.
در این نشست خانم سامانتا پاور ، نماینده امریکا در سازمان ملل با تاکید بر اهمیت دیپلماسی و مضرات جنگ گفت که آنچه رخ داده، تلاش جمعی برای گریز ار طاعون جنگ بوده است.
وی از کاهش تعداد سانتریفیوژها و افزوده شدن زمان گریز هسته ای ایران گفت و افزود که بازرسان آژانس اتمی به طور دائمی بر عملکرد هسته ای ایران نظارت خواهند داشت.به گفته وی توافق به عمل آمده، ایده آل نیست ولی می تواند برای صلح جهانی مفید باشد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: امیدواریم دولت ایران همان گونه که در مذاکرات اعلام کرد با حسن نیت در مسیر توافق شده گام بردارد که این می تواند آثار خوبی در زندگی شهروندان ایرانی داشته باشد و امنیت آمریکا و دوستانش را نیز تامین کند. اگر ایران به تعهداتش عمل نکند، تحریم ها دوباره اعمال می شود.

به اعتقاد پاور، تجریه همگرایی کشورهای عضو دائم شورای امنیت در زمینه پرونده هسته ای ایران می تواند تجریه خوبی برای سازمان ملل در حل مشکلات جهانی باشد.