فعالیت ۹ موسسه بانکی غیر مجاز در آذربایجان شرقی
فعالیت ۹ موسسه بانکی غیر مجاز در آذربایجان شرقی

عصر تبریز: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نرخ رشد جرم در استان نسبت به سال‌های گذشته متوقف شده است، اظهارکرد: برخی جرایم مانند سرقت در این استان با کاهش روبرو بوده است. رضا مسعودی فر با بیان اینکه موضوع موسسات اعتباری و مالی غیرمجاز استان در دستور کار […]

عصر تبریز: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نرخ رشد جرم در استان نسبت به سال‌های گذشته متوقف شده است، اظهارکرد: برخی جرایم مانند سرقت در این استان با کاهش روبرو بوده است.

رضا مسعودی فر با بیان اینکه موضوع موسسات اعتباری و مالی غیرمجاز استان در دستور کار شورای پیشگیری قرار گرفته است، گفت: تعداد ۹ موسسه غیر مجاز در استان داریم که سه ماه به آنها فرصت داده شده تا مجوزهای لازم را از بانک مرکزی اخذ کنند که در غیر این صورت با ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: همچنین به بانک‎‌ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز نسبت به تکمیل سیستم ایمنی و امنیتی، از جمله نصب و اصلاح دوربین‌های مداربسته و حفاظت فیزیکی اخطارهای لازم داده شده و به آنها سه مهلت داده شده است. فعالیت موسسات بانکی غیر مجاز در آذربایجان شرقی متوقف می شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نرخ رشد جرم در استان نسبت به سال‌های گذشته متوقف شده است، اظهارکرد: برخی جرایم در استان مانند سرقت با کاهش روبرو بوده؛ اما در مجموع در سه ماهه اول امسال ۵,۶ درصد افزایش داشته‌ایم که البته این افزایش در نسبت به مدت مشابه سالهای قبل که بیش از ۱۰ درصد بوده کاهش داشته است.

وی گفت: در سال ۹۳ «ضرب و جرج عمدی» با ۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۲ در ردیف اول، «توهین به اشخاص» با ۲۳ درصد افزایش نسبت به سال ۹۲ در ردیف دوم و «سرقت تعزیری» با یک درصد کاهش نسبت به سال ۹۲ در ردیف سوم جرایم قرار دارد؛ ایراد صدمه غیرعمدی بدنی، تخریب، تهدید، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، مزاحمت تلفنی و خیانت در امانت نیز در ردیف‌های بعدی جرایم قرار دارند.

مسعودی فر جمعیت کیفری استان آذربایجان شرقی را بیش از هفت هزار نفر عنوان کرد و افزود: ۸۵ درصد زندانیان در سن بین ۱۹ تا ۴۶ سال قرار دارند؛ ۷۴ درصد زندانیان نیز از حیث تحصیلات زیر دیپلم اند همچنین ۶۶ درصد از زندانیان استان نیز متأهل هستند.