فرماندار تبریز: شرایط فعالیت علاقه‌مندان به احیای دریاچه ارومیه فراهم شود
فرماندار تبریز: شرایط فعالیت علاقه‌مندان به احیای دریاچه ارومیه فراهم شود

عصر تبریز: فرماندار تبریز گفت: باید فضا را برای گروه‌های تخصصی و علاقمند به موضوع احیای دریاچه ارومیه باز کنیم و اجازه دهیم موضوع در محافل، علمی، سیاسی و فرهنگی مطرح شود. رحیم شهرتی‌فر پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی هم وظایف خود را در […]

عصر تبریز: فرماندار تبریز گفت: باید فضا را برای گروه‌های تخصصی و علاقمند به موضوع احیای دریاچه ارومیه باز کنیم و اجازه دهیم موضوع در محافل، علمی، سیاسی و فرهنگی مطرح شود.

رحیم شهرتی‌فر پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی هم وظایف خود را در ارتباط با احیای دریاچه بعضا به طور کامل و گاهی ناقص انجام داده‌اند و حتی برخی از اقدامات همین دستگاه‌ها نتیجه عکس داشته است.

وی افزود: اگر این جلسات را هر هفته هم برگزار کنیم مسئله را به بطن جامعه نمی‌توانیم ببریم بلکه لازمه کار این است که خود مردم را با موضوع درگیر کنیم و در سیاستگذاری‌های کلان اجازه دهیم مردم در رابطه با موضوع فکر و ابراز نظر کنند.

شهرتی‌فر تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مسئله به صورت فرهنگی مطرح شود باید صاحبنظران خارج از حیطه دولتی آزادانه در مورد موضوع اظهارنظر و از عملکرد ما انتقاد کنند تا کم کم این انتقادها موضوع را به بطن جامعه ببرد و در مقابل ما هم از بهره‌برداران انتقاد کنیم.

فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: ما در گذشته به جای اینکه سطح بهره‌برداری را افزایش دهیم سطح زیر کشت را بالا برده‌ایم و به جای استفاده از روش‌های نوین آبیاری سطح باغات را توسعه داده‌ایم.

این مسئول تاکید کرد: باید فضا را برای گروه‌های تخصصی و علاقمند به موضوع احیای دریاچه ارومیه باز کنیم و اجازه دهیم موضوع در محافل، علمی، سیاسی و فرهنگی مطرح شود.

وی گفت: بحران دریاچه ارومیه یک مشکل ملی است و نباید چنین تلقی شود که اگر کسی در مورد دریاچه صحبت می‌کند علیه نظام اقدامی کرده است.