متوسط بارش‌ها ۱۳ درصد کمتر از سال گذشته است/	آذربایجان شرقی ۱۷ میلی‌متر
متوسط بارش‌ها ۱۳ درصد کمتر از سال گذشته است/	آذربایجان شرقی ۱۷ میلی‌متر

عصر تبریز: مدیرکل دفتر مطالعات پایه آب شرکت مدیریت منابع آب کشور گفت: با وجود بارش مناسب باران در ۱۲ استان کشور، متوسط بارش‌های کشور همچنان وضع مطلوبی ندارد و نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد منفی است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا راعی عزآبادی با بیان این مطلب که در بارندگی‌های […]

عصر تبریز: مدیرکل دفتر مطالعات پایه آب شرکت مدیریت منابع آب کشور گفت: با وجود بارش مناسب باران در ۱۲ استان کشور، متوسط بارش‌های کشور همچنان وضع مطلوبی ندارد و نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد منفی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا راعی عزآبادی با بیان این مطلب که در بارندگی‌های اخیر کمترین بارش مربوط به کرمانشاه با ۰٫۳ میلی‌متر بوده است، اظهار داشت: در بارش‌های هفته گذشته، استان مازندران با ۶۱ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در سطح کشور داشته است؛ استان تهران نیز با ۴۷ میلی‌متر بارندگی رتبه دوم میزان بارش را در کشور کشور به خود اختصاص داده است.

وی درباره استان‌هایی که از ۲۴ تا ۳۰ تیر دارای بارش‌های خوبی بود، گفت: این استان‌ها عبارتند از آذربایجان شرقی با ۱۷ میلی‌متر، آذربایجان غربی ۴ میلی‌متر، اردبیل ۷٫۲ میلی‌متر، تهران ۴۷ میلی‌متر، زنجان ۶ میلی‌متر، سمنان ۸ میلی‌متر، قزوین ۹ میلی‌متر، گیلان ۳۸ میلی‌متر، مازندران ۶۱ میلی‌متر،‌ همدان ۱۵ میلی‌متر،‌ کرمانشاه ۰٫۳ میلی‌متر و لرستان ۳ میلی‌متر بارش داشته‌اند.

راعی با بیان اینکه بیشترین بارندگی‌های اخیر در حوضه دریای خزر اتفاق افتاده است، افزود: بارندگی‌های کشور در مقایسه با هفته قبل، ‌در حوضه مازندران یا دریای خزر نسبت به هفته قبل ۲۰ میلی‌متر و دریاچه ارومیه و فلات مرکزی ایران یک میلی‌متر افزایش بارش داشته‌اند.

وی ادامه داد: باوجود بارندگی‌های خوبی که در روزهای اخیر در استان‌های شمالی و شمال غرب و غرب کشور داشتیم اما مشاهده می شود که متو‌سط بارندگی‌های کشور در چهار یا پنج روز گذشته از ۱۸۴ میلی‌متر به ۱۸۸ میلی‌متر رسیده که ۴ میلی‌متر افزایش را در متوسط بارندگی کشور نشان می‌دهد.

وی علت اصلی این امر را نبود بارندگی در بخش وسیعی از کشور مثل ایران مرکزی، مناطق جنوب، جنوب شرق، شرق بیان کرد و افزود: این مساحت وسیع باعث می‌شود متوسط بارندگی کشور در حد چهار میلی‌متر ثبت شود.