ترویج اعتیاد، توطئه دشمنان/ اظهار نگرانی از شیوع مواد محرک صنعتی
ترویج اعتیاد، توطئه دشمنان/ اظهار نگرانی از شیوع مواد محرک صنعتی

عصر تبریز: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با برشمردن پیامدهای مخرب و ویران‌گر موادمخدر، به نقش دشمنان نظام و انقلاب در ترویج این پدیده شوم اشاره کرد و گفت: بدون تردید توطئه دشمن پای این کار است. به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدعلی نصرتی، امروز(۳مرداد) در جلسه شورای مبارزه […]

IMG_2805-1

عصر تبریز: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با برشمردن پیامدهای مخرب و ویران‌گر موادمخدر، به نقش دشمنان نظام و انقلاب در ترویج این پدیده شوم اشاره کرد و گفت: بدون تردید توطئه دشمن پای این کار است.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدعلی نصرتی، امروز(۳مرداد) در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر افزود: نظام سلطه پس از ناامیدی از ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی برای به زانو درآوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به ابزارهای اجتماعی و فرهنگی متوسل شده و تلاش می‌کند با ترویج مواد مخدر و فساد و بی‌بند و باری، ایمان و مقاومت ملت را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال خلع سلاح جوانان است، افزود: حجم تبلیغ مواد محرک در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی و گسترش آن در جامعه خصوصا در بین جوانان نشان‌گر این تلاش است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در ادامه به رویکرد دولت یازدهم در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر خصوصا اطلاع‌رسانی گسترده و مستمر در مقابله با تهدیدهای این بلای خانمان‌سوز اشاره کرد و گفت: باید اقشار مختلف جامعه خصوصا قشر آسیب‌پذیر جوان را با دلایل قوی و مستند همراه با ادبیاتی تاثیرگذار از خطرات و آسیب‌های مصرف مواد مخدر آگاه کنیم.

وی، اصلی‌ ترین علت آسیب‌ های اجتماعی، انحرافات و معضلات جامعه مانند قتل، دزدی، کلاهبرداری، فحشا و از هم پاشیدن خانواده‌ها را اعتیاد و مواد مخدر عنوان و ضمن تشکر از مجاهدت‌های قضایی و انتظامی، بر برخورد جدی و بی‌امان با سازمان‌دهندگان و سوداگران این متاع مرگ‌بار تاکید کرد.

نصرتی از افزایش مواد محرک صنعتی به خصوص ترامادول و ریتالین در آذربایجان شرقی بسیار اظهار نگرانی کرد و گفت: مواد مخدر و روان‌گردان‌ها هم برای سلامتی افراد مصرف‌کننده زیان‌آور است و از سویی دیگر به بنیان‌های اجتماعی ما خصوصا خانواده‌ها آسیب جدی وارد می‌سازد.

وی با تاکید بر فراخوانی همه ظرفیت‌های جامعه برای رویارویی با پدیده خانمان‌برانداز اعتیاد، به افتتاح مرکز ماده ۱۶ در استان اشاره کرد و گفت: بخشی از ظرفیت این مرکز برای نیازمندی شهرستان‌ها اختصاص خواهد یافت.