فرماندار تبریز: زمینه جذب نخبگان در انتخابات فراهم شود
فرماندار تبریز: زمینه جذب نخبگان در انتخابات فراهم شود

عصر تبریز: فرماندار تبریز با اشاره به لزوم فراهم کردن زمینه برای جذب نخبگان در انتخابات پیش رو، اظهار داشت: احزاب، سازمان های مردم نهاد، رسانه ها و تمامی ما در زمینه فراهم کردن شرایط مناسب برای برپایی انتخابات موثر هستیم تا انتخاباتی سالم و باشکوه برگزار کنیم. به گزارش روابط عمومی فرمانداری تبریز، رحیم […]

عصر تبریز: فرماندار تبریز با اشاره به لزوم فراهم کردن زمینه برای جذب نخبگان در انتخابات پیش رو، اظهار داشت: احزاب، سازمان های مردم نهاد، رسانه ها و تمامی ما در زمینه فراهم کردن شرایط مناسب برای برپایی انتخابات موثر هستیم تا انتخاباتی سالم و باشکوه برگزار کنیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تبریز، رحیم شهرتی فر روز شنبه در نشست مشترک با مدیرکل امور عشایری آذربایجان شرقی اظهار داشت: باید سطح آگاهی مردم در زمینه اهمیت انتخابات سالم و درست بالا رود و کسانی که به مجلس می روند آگاه ترین و متعهدترین افراد باشند.

وی افزود: در هر جامعه که علم و فناوری خود را با شرایط بومی هماهنگ کند، این موضوع به معنی توسعه یافتگی تلقی می شود.

وی اضافه کرد: اگر این گونه بود و این روش را دنبال می کردیم امروز با بحرانی به نام خشکی دریاچه ارومیه مواجه نمی شدیم.

شهرتی فر با اشاره به اینکه کل تاریخ کشور ما با موضوع عشایر مرتبط است، تشریح کرد: در گذشته تاریخی ایران و بسیاری از کشورهای دیگر دنیا عشایر جزو حکومتگران جامعه محسوب می شدند؛ تا زمانی که اسلحه آتشین اختراع نشده بود، برتری هنوز با چادرنشین ها بود و آنها می توانستند شهرنشین ها را در سیطره خود در بیاورند.

فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه موضوع برخورد با جمعیت عشایری باید با تکیه بر یافته های توسعه سیاسی و اجتماعی باشد، گفت: نمی دانم آیا تا امروز مطالعه ای در خصوص ادامه و ماندگاری زندگی عشایر انجام یافته که مشخص شود زندگی عشایری باید همچنان بقا داشته و تریج شود یا خیر.

وی با بیان اینکه باید به مصلحت ملی و مصلحت افراد فکر کنیم و متناسب با آن روند امور جامعه عشایر را پیش ببریم، افزود: نقش عشایر پس از انقلاب در دفاع از تمامیت ارضی ایران محرز بود و این از نظر سیاسی برای ما اهمیت فراوانی دارد.

شهرتی فر با اشاره به اینکه متاسفانه ما علاقمند هستیم از هر چیزی سنتی خوشمان بیاد، اظهار داشت: این باور غلط است که فکر کنیم هر چیزی که قدیمی است، پس سنتی است.

به گفته ی وی، مثلا برای کسب رشد اقتصادی می گویند تا میتوانید زمینهای زیر کشت را افزایش دهید در حالی که در صورت عدم وجود زمین و آب، این اقدام، غیر علمی و ضدتوسعه است.

فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه باید به این موضوع هم فکر کنیم که سرنوشت کودکان عشایر چه می شود، اظهار داشت: کسی که در دراز مدت کوچ می کند، این استعدادهایی که دستخوش این مهاجرت می شوند در این مدت چه تغییری کرده و چه سرنوشتی پیدا می کنند؟

شهرتی فر با بیان اینکه تا امکان زندگی روستایی را برای عشایر مشخص نکنیم نمی توانیم جلوی کوچ آنها به شهرها را بگیریم، گفت: قبلا صدا و سیما در برنامه های خود بازگشت روستائیان به روستای خود را تبلیغ می کرد ولی باید بدانیم این امر با تبلیغات شدنی نیست.

فرماندار تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای مفید حاصل از توافق هسته ای، تصریح کرد: وقتی با دشمنان خود نشستیم و صحبت کردیم و به توافق رسیدیم، چطور می شود که در داخل کشور این اتفاق نمی افتد و به توافق ملی نمی رسیم؟

وی افزود: در داخل کشور نیروهای سیاسی باید در این مسیر حرکت کنند به طوری که به جای اینکه رقبای سرسخت یکدیگر باشند، با هم بحث کنند و این بحث ها منجر به هم افزایی شود.

شهرتی فر با تاکید بر اینکه برای جبران عقب ماندگی هایی که طی این سالها به کشور تحمیل شده نیاز به اتحاد بیشتری داریم، گفت: این برازنده جمهوری اسلامی نیست که این تعداد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد داشته باشد؛ جوانان ما نا امید باشندو نخبگان مهاجرت کنند.

شهرتی فر همچنین با تاکید بر لزوم توضیح موضوع رشد اقتصادی برای مردم، گفت: بدین ترتیب مردم در مشکلات جاری مثل موضوع دریاچه ارومیه خود را مسئول و همراه می دانند چرا که چنین موضوعاتی باید جنبه اجتماعی پیدا کند .

فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: هر قدر بین مسئولان جلسه بر پا کنیم نتیجه ای نخواهد داشت چرا که خود مردم باید در این زمینه حرکت های اجتماعی مشارکت داشته باشند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان شرقی نیز در این نشست، گزارشی از وضعیت جمعیت عشایری استان و اقدامات اداره کل متبوعش در این زمینه ارایه داد.