افزایش دستگیری اتباع افغانستانی در جاده‌های آذربایجان‌شرقی
افزایش دستگیری اتباع افغانستانی در جاده‌های آذربایجان‌شرقی

عصر تبریز: فرمانده پلیس راه آذربایجان‌شرقی از افزایش ملموس دستگیری اتباع قاچاق افغانستانی در مسیرهای راه استان خبر داد و گفت: روزانه چندین نفر در مسیرهای این استان دستگیر می‌شوند که مقصد آنها نیز معمولا اعزام برای کار اعلام می‌شود. حسن فرجی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و […]

photo_1438167472445

عصر تبریز: فرمانده پلیس راه آذربایجان‌شرقی از افزایش ملموس دستگیری اتباع قاچاق افغانستانی در مسیرهای راه استان خبر داد و گفت: روزانه چندین نفر در مسیرهای این استان دستگیر می‌شوند که مقصد آنها نیز معمولا اعزام برای کار اعلام می‌شود.

حسن فرجی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان در سال ۹۴ با اشاره به آخرین وضعیت تصادفات رانندگی در راه‌های استان اظهار داشت: در ۴ ماهه سال‌جاری افزایش تصادفات را به نسبت ۴ ماهه سال گذشته شاهد هستیم.

وی افزود: امسال فوتی‌ها در مسیر انتقال به بیمارستان افزایش داشته که احساس می‌شود در زمینه انتقال به بیمارستان کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

 

انحراف و تجاوز به چپ بیشترین علت تصادفات در آذربایجان‌شرقی

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش فوتی‌ها گفت: در بررسی علل تصادفات انحراف و تجاوز به چپ بیشترین علت تصادفات را دارد که در صورت توجه به مسائل ایمنی و کنترل سرعت و نیز افزایش هوشیاری رانندگان کاهش تصادفات ملموس خواهد بود.

فرجی با اشاره به آمار فراوان شکل‌گیری تصادفات و تلفات انسانی گفت: ۲۹ درصد تصادفات مربوط به پژو و ۱۱ درصد مربوط به پراید است و ایرادات خودروهای پژو موجب بروز آتش‌سوزی در این خودروها می‌شود که باید بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به نحوه شکل‌گیری فوت در تصادفات اظهار داشت: تصادفات شاخ به شاخ و روبه‌رو بیشترین نحوه فوتی‌ها هستند و نقش عامل انسانی بیشتر است.

 

بیشترین عامل فوتی عابران پیاده در مسیر تبریز – آذرشهر است

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی با اشاره به محل تصادفات فوتی عابران پیاده گفت: بیشترین عامل فوتی عابران پیاده در مسیر تبریز – آذرشهر است که عمدتا در ابتدای محور است و اتوبان شهید کسایی نیز فوتی‌های زیادی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در زمینه امدادرسانی هلال احمر عملکرد خوبی وجود دارد، گفت: نقش هلال‌احمر در جاده‌ها و نیز اصلاح نقاط حادثه‌خیز به خوبی در کاهش تلفات ملموس بوده است.

فرجی با عنوان این موضوع که در جاده‌های استان برخی نواقص در زمینه ایمنی وجود دارد، گفت: بعد از اکثر پل‌ها در جاده‌ها دره وجود دارد که موجب سقوط خودروها می‌شود و از طرف دیگر برخی پل‌ها حفاظ ندارند که این حادثه آفرین شده است.

وی از افزایش ملموس دستگیری اتباع قاچاق افغانی در مسیرهای راه استان خبر داد و گفت: این افراد روزانه در مسیرهای استان دستگیر می‌شوند که مقصد آنان نیز معمولا اعزام برای کار اعلام می‌شود.

 

قدیمی بودن ناوگان حمل و نقل باری از عوامل افزایش تصادفات است/ حمل بنزین با کامیون عمر بالای ۴۰ سال

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌شرقی قدیمی بودن ناوگان حمل و نقل باری در استان را از عوامل افزایش تصادفات دانست و گفت: برخی کامیون‌ها با عمر بالای ۴۰ سال در جاده‌ها متوقف شده‌اند که به حمل و نقل بنزین مشغول بوده است.

فرجی با اشاره به وجود اختلاف سطح پس از آسفالت در اتوبان شهید کسایی بیان کرد: این اختلاف سطح در برخی موارد تا ۲۵ سانتی‌متر رسیده که باید ایمنی‌سازی شود و در غیر این صورت احتمال افزایش تصادفات وجود دارد.

وی خواستار ایمن‌سازی بیشتر و نصب تجهیزات لازم در اتوبان شهید کسایی شد و گفت: در کنار برخی نواقص کارهای خوبی نیز صورت گرفته که اصلاح جاده ورودی به وادی رحمت تبریز موجب کاهش مشکلات شده است.

فرجی نامناسب بودن قرارگاه پلیس راه استان را بسیار نامطلوب خواند و گفت: قرار بود محل جدیدی برای این قرارگاه در نظر گرفته شود تا مشکل این قرارگاه مرتفع شود چرا که در حال حاضر مکان نامناسب این قرارگاه موجب مشکلاتی با مردم و کاسبان محل شده و برای پارک خودروهای پلیس نیز امکان نداریم.