پیش بینی مرگ توسط گوگل با دقت ۹۵ درصد
پیش بینی مرگ توسط گوگل با دقت ۹۵ درصد
گوگل ابزار هوش مصنوعی تازه ای عرضه کرده که احتمال مرگ بیماران بستری شده در بیمارستان ها را با بررسی انبوهی از اطلاعات با دقت 95 درصد پیش بینی می کند.

به گزارش عصرتبریز به نقل از دیجیتال ترندز، الگوریتم هوش مصنوعی مذکور توسط گروهی از محققان این شرکت موسوم به مدیکال برین ابداع شده که قرار است خطر مرگ بیماران بیمارستانی را با استفاده از تازه ترین دستاوردهای عرصه فناوری برآورد کنند.

آزمایش های اولیه انجام شده بر روی این الگوریتم نشان می دهد دقت این سیستم بسیار بیشتر از دستگاه های پزشکی و همین طور پیش بینی ها و نظرات پزشکان است.

این الگوریتم در یک بررسی آزمایشی احتمال فوت یک زن مبتلا به بیماری سرطان سینه را ۱۹٫۹ درصد تشخیص داد. حال آنکه احتمال مرگ وی توسط پزشکان متخصص تنها ۹٫۳ درصد برآورد شده بود. در نهایت این زن دو هفته بعد از آغاز رسیدگی های پزشکی درگذشت و مشخص شد پیش بینی گوگل دقیق تر از پزشکان بوده است.

علت پیش بینی دقیق تر هوش مصنوعی ان بود که نتیجه گیری آن بر مبنای بررسی بیش از ۱۷۵ هزار سند و سابقه پزشکی که در سوابق الکترونیک بیمار موجود بود، انجام شده بود. این سیستم برای ارتقای پیش بینی خود حتی دست نوشته های قدیمی پزشکان معالج وی را هم بررسی کرده بود.

این سیستم هوش مصنوعی تا به حال سوابق پزشکی بیش از ۱۱۴ هزار بیمار را بررسی کرده و حجم داده های بررسی شده ان از ۴۶ میلیارد مورد فراتر رفته است و این اطلاعات باعث خودآموزی هوش مصنوی مذکور و دقیق تر شدن پیش بینی های آن در آینده خواهد شد.

انتهای پیام/