طرح واگذاری خدمات حمایتی کمیته امداد و توانبخشی به بهزیستی تصویب شد
طرح واگذاری خدمات حمایتی کمیته امداد و توانبخشی به بهزیستی تصویب شد

عصر تبریز: یک فوریت طرح واگذاری خدمات حمایتی به کمیته امداد امام خمینی (ره) و خدمات توان بخشی به سازمان بهزیستی تصویب شد. این طرح که به امضای ۶۱ نفر از نمایندگان رسیده است در مقدمه آن آمده که در راستای تامین هدف مورد نظر برخی از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی مانند کمیته امداد […]

عصر تبریز: یک فوریت طرح واگذاری خدمات حمایتی به کمیته امداد امام خمینی (ره) و خدمات توان بخشی به سازمان بهزیستی تصویب شد.

این طرح که به امضای ۶۱ نفر از نمایندگان رسیده است در مقدمه آن آمده که در راستای تامین هدف مورد نظر برخی از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی فعالیت‌های خود مصروف تامین حداقل معاش و بهبود زندگی شریف‌ترین اقشار جامعه یعنی نیازمندان و فقرا کنند.

فاطمه رهبر نماینده تهران به عنوان یکی از طراحان با بیان این که این طرح در ۸ ماده به منظور تفکیک وظایف حمایتی و توان بخشی این دو نهاد تهیه شده است گفت: یکی از اهدافی که طی سال‌های انقلاب اسلامی مورد نظر بوده تحقق عدالت اجتماعی است که می‌طلبد با تفکیک وظایف حمایتی و توان بخشی هر کدام از دستگاه‌های متولی وظایف خود را انجام دهند که به چابک‌سازی این دو نهاد هم کمک خواهد کرد.

وی همچنین اظهار کرد: البته در این دو نهاد برخی موازی‌کاری‌ها و همپوشانی‌ها باعث هدررفتن منابع و اعتبارات کشور شده که نیاز است با تفکیک وظایف حمایتی و توان بخشی و سپردن وظیفه به متولی خاص آن به کارآمدی ساختار اجرایی کشور هم کمک کنیم.

به گزارش ایسنا؛ طرح مذکور با ۱۲۹ رای موافق ۲۵ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر به تصویب مجلس رسید.