راه‌اندازی سریع‌ترین شبکه‌ اینترنت کشور در تبریز
راه‌اندازی سریع‌ترین شبکه‌ اینترنت کشور در تبریز

عصر تبریز: مدیرعامل ایرانسل از راه‌اندازی رسمی شبکه نسل چهارم ایرانسل در تبریز خبر داد و گفت: از امروز سامانه پاسخگویی مرکز خدمات مشترکان ۷۰۰ ایرانسل همزمان با زبان ملی به گویش آذری در شمال‌غرب کشور هم پاسخگو است. به گزارش تبریزنو، علیرضا قلمبر دزفولی در مراسم راه‌اندازی شبکه LTE/4G ایرانسل در تبریز اظهار داشت: […]

عصر تبریز: مدیرعامل ایرانسل از راه‌اندازی رسمی شبکه نسل چهارم ایرانسل در تبریز خبر داد و گفت: از امروز سامانه پاسخگویی مرکز خدمات مشترکان ۷۰۰ ایرانسل همزمان با زبان ملی به گویش آذری در شمال‌غرب کشور هم پاسخگو است.

به گزارش تبریزنو، علیرضا قلمبر دزفولی در مراسم راه‌اندازی شبکه LTE/4G ایرانسل در تبریز اظهار داشت: مرکز خدمات مشترکان ایرانسل در تمام هفته و به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سئوالات و درخواست‌های مربوط به خدمات پس از فروش ایرانسل است.

وی با بیان اینکه شماره ۷۰۰ به طور شبانه‌روز در اختیار مشترکان ایرانسل قرار دارد، گفت: با تدابیر اتخاذ شده از امروز در استان‌‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و همدان همزمان با گویش آذری نیز در اختیار مشترکان است.

وی اضافه کرد: مشترکان در صورت تماس با شماره ۷۰۰ از خط ایرانسل خود می‌توانند به جز ارتباط با اپراتور، از طریق سیستم گویا(IVR ) ایرانسل و دنبال کردن دستورالعمل‌هایی که برای انجام عملیات‌های مختلف اعلام می‌شود، عملیات مورد نظر خود را شخصاً و بدون نیاز به تماس با اپراتورهای خدمات مشترکان انجام دهند.

دزفولی میزان سرمایه‌گذاری ایرانسل در آذربایجان‌شرقی را ۷۴۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ایرانسل ۹۲ میلیارد تومان پروژه در حال سرمایه‌گذاری در استان دارد.

مدیرعامل شرکت ایرانسل با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی دهمین استان ایران از نظر شاخص جهانی I.T.U در توسعۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات است، افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت در استان آذربایجان‌شرقی پایین‌تر از میانگین کشور و ضریب تلفن ثابت بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه شرکت ایرانسل در استان آذربایجان‌شرقی‌ در حال حاضر در ۶۲ شهر، ۶۵۲ روستا و ۲ هزار و ۴۰ کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی را تحت پوشش خدمات خود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر شهر تبریز تحت پوشش نسل ۴ قرار گرفته و به زودی دو شهر دیگر استان نیز تحت پوشش شبکه ۴G ایرانسل قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت ایرانسل در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی سریع‌ترین شبکه‌ اینترنت همراه کشور در تبریز گفت: پس از اخذ پروانه رسمی ارتقا شبکه به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه میسر شد.

وی افزود: همزمان با این مراسم شبکه نسل ۳ در شهرهای تبریز، اهر، آذرشهر، مرند، مراغه، میانه و شهر جدید سهند و منطقه آزاد جلفا نیز به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

گزارش فارس حاکی است، شبکه‌ نسل چهارم تلفن همراه ۴G/LTE به عنوان سریع‌ترین شبکه اینترنت همراه کشور در تبریز راه‌‌اندازی شد تا این شهر علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش فناوری LTE نیز قرار گیرد.