آغاز دومین المپیاد ورزشی بانوان بهبود یافته آذربایجان شرقی
آغاز دومین المپیاد ورزشی بانوان بهبود یافته آذربایجان شرقی

عصر تبریز: معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: حمایت از بهبود یافتگان مواد مخدر، اصل مهمی برای داشتن جامعه ای عاری از اعتیاد است. ظفر محمدی، روز چهارشنبه در آیین آغاز دومین المپیاد ورزشی بانوان بهبود یافته آذربایجان شرقی افزود : هدف از برگزاری این المپیاد، شناساندن مواد محرک و مخدر به […]

عصر تبریز: معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: حمایت از بهبود یافتگان مواد مخدر، اصل مهمی برای داشتن جامعه ای عاری از اعتیاد است.

ظفر محمدی، روز چهارشنبه در آیین آغاز دومین المپیاد ورزشی بانوان بهبود یافته آذربایجان شرقی افزود : هدف از برگزاری این المپیاد، شناساندن مواد محرک و مخدر به افراد جامعه است.

وی اظهار کرد : اصلی ترین علت آسیب های اجتماعی، انحرافات و معضلات جامعه مانند قتل، دزدی، کلاهبرداری، فحشا و از هم پاشیدن خانواده ها، اعتیاد و مواد مخدر است.

محمدی، با بیان اینکه علت عمده گرایش بیشتر افراد به مصرف اینگونه مواد، طرد شدن از کانون گرم خانواده است، ادامه داد: خانواده ها اصلی ترین نقش را در تربیت جوانان بر عهده دارند و والدین باید از هرگونه سخت گیری و سهل انگاری در این زمینه پرهیز کنند.

دبیر دومین المپیاد ورزشی بهبود یافته از مواد مخدر در آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت : این المپیاد ورزشی با حضور ۳۰۰ نفر از ورزشکاران بهبود یافته در تبریز آغاز شده که مسابقه های ورزشی گروه بانوان در مراغه برگزار می شود.

سعید لطفی مرادیان افزود : مراسم اختتامیه این المپیاد روز یکشنبه هفته آینده در تبریز برگزار می شود.

گروه بانوان این المپیاد با حضور ۲۷ ورزشکار بهبود یافته در محموعه ورزشی تختی مراغه در حال برگزاری بوده که شرکت کنندگان در رشته های آمادگی جسمانی، طناب زنی، شطرنج، دارت، دو و میدانی و بازی های سنتی با هم به رقابت می پردازند.

مسابقات گروه بانوان به صورت انفرادی برگزار می شود و مهمترین هدف از برگزاری این المپیادها، بازیابی شخصیت اجتماعی بهبود یافتگان است.

دومین المپیاد ورزشی بهبود یافتگان مرد آذربایجان شرقی در ۱۰ رشته والیبال، فوتسال، دارت، طناب کشی، تنیس روی میز، شنا، دو و میدانی، شطرنج، آمادگی جسمانی، فوتبال دستی، قویترین مردان و بازی های سنتی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، اداره کل بهزیستی، سازمان ورزش و جوانان و تعدادی دیگر از دستگاه های اجرایی هم اکنون در تبریز در حال برگزاری است.

مسابقات گروه زنان این المپیادها به میزبانی مرکز ترک اعتیاد بانوان اطهر مراغه برگزار می شود.

شهرستان مراغه با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.