اجرای طرح لایروبی رودخانه آجی چای بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد
اجرای طرح لایروبی رودخانه آجی چای بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد

عصر تبریز: جلیل زاده به برنا گفت: تا دو ماه آتی، لایروبی رودخانه آجی چای تا پیکره آبی دریاچه ارومیه به اتمام می رسد. با هدف آشنایی خبرنگاران با اقدامات و عملکرد شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در زمینه لایروبی و مسیرگشایی رودخانه آجی چای (تلخه رود) تور خبری یکروزه ای با هماهنگی مدیر […]

عصر تبریز: جلیل زاده به برنا گفت: تا دو ماه آتی، لایروبی رودخانه آجی چای تا پیکره آبی دریاچه ارومیه به اتمام می رسد.

با هدف آشنایی خبرنگاران با اقدامات و عملکرد شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در زمینه لایروبی و مسیرگشایی رودخانه آجی چای (تلخه رود) تور خبری یکروزه ای با هماهنگی مدیر روابط عمومی این شرکت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اعلام اینکه لایروبی رودخانه‌های منتهی به دریاچه و طرح تعادل بخشی آبهای زیرزمینی به عنوان دو پروژه بزرگ برای احیای دریاچه ارومیه در اولویت اقدامات آب منطقه ای هستند، اظهار داشت: شورای عالی آب به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در خصوص آب، طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی را برای کل کشور تصویب نموده و در این زمینه ۱۵ پروژه نیز تعریف شده که ۱۲ پروژه متعلق به شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی است.

مجتبی جلیل زاده با تأکید بر اینکه جلوگیری از تصرفات به حریم و بستر رودخانه ها با جدیت پیگیری می شود، افزود: ۴۰ اکیپ گشت و کنترل و انسداد چاه‌های غیرمجاز در حال حاضر توسط این شرکت فعال شده اند و تا کنون ۳۵۱ حلقه چاه غیرمجاز توسط این اکیپ ها مسدود و بیش از یک هزار مورد نیز به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به چگونگی انتقال آب از طریق کانال‌های لایروبی شده به دریاچه افزود: اجرای طرح لایروبی رودخانه آجی چای، در اواخر سال ۹۳، عملیاتی شد که یکی از مهم ترین اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی محسوب می شود که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

جلیل زاده گفت: تا دو ماه آتی، لایروبی رودخانه آجی چای تا پیکره آبی دریاچه ارومیه به اتمام می رسد.

وی هدف از اجرای طرح لایروبی را، بسترسازی لازم برای انتقال سریع و آسان آب به دریاچه و جلوگیری از تبخیر و اضافه برداشت در این منطقه ارزیابی کرد و افزود: در ماه‌های اخیر، بیش از ۱۱۸ ایستگاه غیر مجاز پمپاژ آب در محدوده شهرستان تبریز توسط شرکت آب منطقه‌ای استان، شناسایی و جلوی برداشت غیرقانونی آنها گرفته شده است.

خبرنگار: اسد فلاح