شهروندان بالای ۶۰ سال تبریزی برای اخذ کارت منزلت اقدام کنند
شهروندان بالای ۶۰ سال تبریزی برای اخذ کارت منزلت اقدام کنند

عصر تبریز: مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز، گفت: این پروژه از اواسط سال گذشته با همکاری شهرداری، شورای اسلامی تبریز و بانک شهر به منظور کمک به سالمندان تبریز به مرحله اجرا رسیده است. به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، رضا پاک نهاد، مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز گفت: […]

عصر تبریز: مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز، گفت: این پروژه از اواسط سال گذشته با همکاری شهرداری، شورای اسلامی تبریز و بانک شهر به منظور کمک به سالمندان تبریز به مرحله اجرا رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، رضا پاک نهاد، مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز گفت: سالمندان برای دریافت این کارت باید دارای سن ۶۰ به بالا باشند.

وی با اشاره به چگونگی ثبت نام سالمندان تبریزی برای دریافت کارت منزلت گفت: سالمندان تبریزی که دارای ۶۰ سال سن به بالا دارند برای دریافت کارت منزلت به سامانه الکترونیکی www.manzelat.tabriz.ir  ثبت نام کنند و شهرداری بعد از ثبت نام افراد در طول پروسه یک تا یک و نیم ماهه در اختیار سالمندان عزیز قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز، با اشاره به خدمات قابل ارائه برای سالمندان دارای کارت منزلت گفت: سالمندان تبریزی با استفاده از این کارت می توانند از سه خدمات شهرداری شامل اتوبوس های بی آر تی، کلینیک شهرداری تبریز امام رضا (علیه السلام) که می توانند در این کلینیک از خدمات پزشکی عمومی، تخصصی و فوق تخصصی و استخر شهردار تبریز در خیابان ورزش است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بانوان سالمند نیز می توانند برای دریافت کارت منزل اقدام کنند، افزود: این مردان و زنان سالمندی تبریزی می توانند از خدمات این کارت ها استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز، با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد، ادامه داد: تمام شهروندان تبریزی می توانند برای اخذ کارت منزلت اقدام کنند.

پاک نهاد، با اشاره به اهداف ارایه کارت منزلت به سالمندان تبریزی گفت: پروژه های این طرح در قالب تکریم سالمندان اجرا می شود و به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه کارت منزلت یک کارت بانکی است، ادامه داد: برای ارایه این کارت برای سالمندان یک حساب بانکی در بانک شهر تبریز افتتاح شده است.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز، با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر برای اخذ کارت منزلت ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: از این تعداد ثبت نام کننده که از این تعداد به هفت هزار نفر از سالمندان کارت منزلت ارائه شده است.

پاک نهاد، ادامه داد: به صورت گروهی از ثبت نام کننده ها دعوت می کنیم تا با حضور در سازمان فناوری شهرداری تبریز کارت منزلت خود را دریافت کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هم نوا مبنی بر اینکه آیا برای اخد کارت منزلت محدودیت زمانی مشخص شده است، افزود: در این خصوص هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد و در حال حاضر سامانه به صورت رایگان آماده ثبت نام سالمندان برای ارایه کارت منزلت است.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز، ادامه داد: مدارک لازم، کپی شناسنامه، کارت ملی، نمونه امضا و یک قطعه عکس است.

پاک نهاد، با بیان اینکه تاریخ انقضای کارت های منزلت در روی کارت ها مشخص شده است، ادامه داد: این کارت ها همانند کارت بانکی است، سالمندان بعد از اتمام تاریخ انقضای کارت به بانک های شهر درخواست کارت جدید دهند و بعد از صدور کارت خود را تحویل گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت شکسته شدن و گم شدن کارت منزلت خود می توانند به شعب بانک شهر در سطح شهر مراجعه کنند تا کارت جدید برایشان صادر شود.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز، تصریح کرد: شهرداری برای اینکه بتواند خدمات ارایه شده برای سالمندان را مدیریت کند، کارت جدید هوشمند به جای کارت های عادی صادر کرد تا با این کارت های به راحتی بیشتر از خدمات ارایه شده گذشته استفاده کنند و ما به این علت مجبور بودیم برای اصالت کارت های منزلت اقدام به هوشمند کردن این کارت ها کنیم.