بزرگترین مشکل بین دستگاه‏‎ها، عدم هماهنگی است
بزرگترین مشکل بین دستگاه‏‎ها، عدم هماهنگی است
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکل ما عدم هماهنگی در استان است که استانداری به یک جا خدمت می‎‎کند، شهرداری به یک جا و اداره برق و آب هر کدام به یک منطقه دیگر و این عدم هماهنگی باعث مشکل اساسی می‎شود.

به گزارش خبرنگار عصر، پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان آذربایجان‎شرقی که با حضور هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی، دیگر مقامات عالی استان و شهردار تبریز به ریاست خدابخش استاندار آذربایجان‎شرقی برگزار شد.

شهردار تبریز در ارائه عملکرد شهرداری کلانشهر تبریز درخصوص باز آفرینی شهر پایدار با اعلام اینکه روز گدشته همراه استاندار آذربایجان‎شرقی از مناطق حاشیه‎نشین شهر تبریز بازدیدی انجام دادیم، اظهار کرد: شهرداری تبریز حدود ۱۷۶ طرح حاشیه‎سازی که یکی از بزرگ‎ترین طرح های کشور است را شروع کرده و در حال اجرا است.

شهین باهر با اعلام اینکه تبریز یکی از شهر های زلزه‎خیز با وجود گسل شمالی است، گفت: این احتمال وجود دارد که با کم ترین زلزله هم دچار مشکل بزرگی شویم که بزرگ ترین مشکل شهری و ترس ما قسمت شمالی تبریز است و برای همین با ساکنین این محلات در حال مذاکره برای تغییر مکان این عزیزان هستیم که طرح های مختلفی برای این مکان ها از جمله ۱۰ زمین بازی و ۲۰ فضای سبز و… پیش‎بینی شده است.

فرماندار تبریز نیز در ادامه با تشریح جزئیات عملکرد خود در این ستاد، عنوان کرد: با حمایت و پیگیری های دولت محترم هر شهرستان موظف است محله های هدف را شناسایی و با مساعدت شهرداری سعی به حل این مشکل کند، شهرستان ما هم از این قاعده مستثنی نیست و تلاش ها و جلسه های بسیاری صورت گرفته است که امیدواریم مشکلات شهروندان حل و بتوانیم مسئولیت مان را به نحو احسن انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با اعلام اینکه این طرح با نام نوسازی و بهسازی انجام می‎شد و الان با نام باز آفرینی شهری پایدار انجام می ‎شود، گفت: متاسفانه در بازدید امروز از حاشیه شهر تبریز شاهد نارضایتی ساکنین بودیم که انصافا مطالب به حقی مبنی بر اینکه اصلا به مشکلات مردم رسیدگی نمی‎شود یا فقط برای حل مشکل شهری این طرح انجام می شود، مطرح گردید.

عشایری افزود: مشکل دیگر ما عدم هماهنگی در استان است که استانداری به یک جا خدمت می‎‎کند، شهرداری به یک جا و اداره برق و آب هر کدام به یک منطقه دیگر و این عدم هماهنگی باعث مشکل اساسی می‎شود و تا این هماهنگی به وجود نیاید نمی‎توانیم این طرح را به نحوه احسن به جلو ببریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور، ادامه داد: با ظرفیت سازی و مساعدت به یکدیگر و با قدرت رسانه‎ای می توانیم مشکلات را شناسایی و حل کنیم و با ارکان ستاد باز آفرینی هماهنگ باشیم و باید توجه داشته باشیم که مصوبه هیئت دولت لازم اجراست و نباید کوتاهی شود که در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

استاندار آذربایجان‎شرقی در جمع بندی سخنان حضار در این جلسه با دستور به معاون عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی استان، خواستار پیگیری مطالبات و اجرای هر چه سریع تره پروژه های در دست اجرا شد.

انتهای پیام/