برای خیر و منفعت منطقه و ملت‌های آن تلاش می‌کنیم
برای خیر و منفعت منطقه و ملت‌های آن تلاش می‌کنیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که تهران برای برای خیر و منفعت منطقه و ملتهای آن تلاش می‌کند. عصر تبریز: محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با روزنامه “السفیر” چاپ لبنان گفت: موضوع هسته‌ای یک مسئله حاشیه‌ای بود که حل و فصل شد، اما مسئله واقعی مربوط به منطقه […]

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که تهران برای برای خیر و منفعت منطقه و ملتهای آن تلاش می‌کند.

عصر تبریز: محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با روزنامه “السفیر” چاپ لبنان گفت: موضوع هسته‌ای یک مسئله حاشیه‌ای بود که حل و فصل شد، اما مسئله واقعی مربوط به منطقه است و ما در واقع مایل به همکاری با کشورهای منطقه هستیم و برای خیر و منفعت منطقه و ملتهای آن تلاش می‌کنیم.

تسنیم نوشت: ظریف با بیان اینکه لغو سفرش به ترکیه به‌علت سفر به لبنان بوده و نمی‌توانسته است که در یک دوره زمانی کوتاه با مسئولان ترکیه‌ای دیدار کند، گفت که هفته آینده به این کشور سفر خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا “دیپلماسی نرم” که در گفتگو با غرب درباره موضوع هسته‌ای ایران درپیش گرفته بود، در گفتگو با عربستان نیز مفید خواهد بود، به‌ویژه با توجه به اینکه عربستان و کشورهای خلیج فارس درخصوص اهداف ایران در منطقه تردید دارند، گفت: ما از صمیم قلب به دوستان خود در منطقه تبسم می‌کنیم.

ظریف در پاسخ به این گفته که کشورهای منطقه از ایران خواهان اقدام و نه تبسم هستند و به‌ویژه می‌خواهند که در امور آنان دخالت نشود، گفت: به‌اعتقاد ما، دوستان عربستانی نیاز دارند که واقعیت‌ها را همان طور که هست، بپذیرند.

وی افزود: ما مشکلات بسیاری را تحمل کردیم و از سوی همسایگان خود مورد درد و رنج بسیار قرار گرفتیم و ما از صدام علیه سعودی‌ها حمایت نکردیم اما آنان از صدام در جنگ علیه ما حمایت کردند.

ظریف درباره تأثیرات موضوع هسته‌ای ایران بر دیگر مسائل منطقه ابراز امیدواری کرد که این مسئله تأثیر مثبت داشته باشد و به حل و فصل همه موضوعات منطقه منجر شود.