ضرر تروریست‌های اقتصادی از خطر تروریست‌های داعشی بدتر است
ضرر تروریست‌های اقتصادی از خطر تروریست‌های داعشی بدتر است
اردبیل - خطیب جمعه اردبیل گفت: ضرر تروریست‌های اقتصادی برای کشور از خطر تروریست‌های داعشی بدتر است.

به گزارش عصرتبریز، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای شهر اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی آمریکا تخریب زیرساخت ها و ویرانی کامل ایران و  تمام کشورهای اسلامی در منطقه و از بین بردن کانون‌های قدرت است تا امنیت و انرژی اسرائیل  تامین شود.

وی گفت: استکبار جهانی با داشتن تجربیات بسیار نفیس در جنگ روانی و با داشتن اتاق فکرهای بسیار قوی قادر است پیچیده‌ترین جنگ‌های روانی را راه بیندازد و یک ملت را از مصالح اساسی و حیاتی خود غافل کند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: یک جنگ روانی مهم پیشنهاد مذاکره توسط ترامپ است او با این پیشنهاد به دنبال سه هدف است، اول جنگ روانی در داخل ایران، دوم ایجاد شکاف در صف متحد امت و سوم ایجاد چهره محبوب و صلح‌طلب برای خود در دنیا و مخالف صلح نشان دادن ایران است.

عاملی بیان کرد: ترامپ سعی دارد عواطف ایرانی‌ها را استخدام کند، ضرب‌المثل تازی می‌گوید سنگ از هر کجا آمده باید به همان جا پرتاب شود اگر او در صدد استخدام عواطف است دولت‌مردان ما هم مناسب با تنظیم عواطف باید به او جواب بدهند.

وی ادامه داد: ایران با مذاکره مخالف نیست اما آن را با دو شرط منطقی و عقلانی می‌پذیرد، اول قطع آتش و برداشتن شمشیر از سر ما و باز کردن راه واردات داروی کودکان و بیماری‌های خاص اینکه هم تحریم حفظ شود و هم مذاکره شروع شود غیرمعقول‌ترین روش است و نشان میدهد که او در مذاکره جدی نیست و این پیشنهاد برای ارضاء شهوت شهرت ترامپ است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: مذاکره خیلی خوب است و اصل بر مذاکره است اما مذاکره بعد از تهدید مذاکره نیست بلکه تسلیم در برابر فشار است، تحقیر و ذلت و شکستن غرور ملی ایرانیان و تماماً باخت است.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: ترامپ خیال می‌کند هر چه فشار را بیشتر کند زمینه یک معامله بزرگ بین دو کشور فراهم می‌شود و ایران امتیازهای بزرگی می‌دهد اما نمی‌داند که این تحقیر یک ملت است و ما شیعه امامی هستیم و هر چقدر فشارها بر ما بیشتر شود حماسی‌تر شده و حماسی‌تر عمل می‌کنیم.

عاملی افزود: شرط دوم ایران تضمین است، آمریکا باید تضمین بدهد که به امضای خود احترام قایل است و این امضا اعتبار لازم را دارد زیرا اگر بازگشت آنها به برجام است، مذاکره بدون تضمین و خطای محض خواهد بود.

وی گفت: آنها سوریه و عراق و یمن را با خاک یکسان کردند و حالا می‌خواهند با ایجاد زمینه درگیری‌های قومی و مذهبی و شکاف بین ملت و نظام امنیت ایران را از بین ببرند و پای تکفیری‌ها را که در پشت مرز مستقرند به ایران باز کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بیان کرد: اول دولت مردان توجه کنند که فراخوان‌های متعدد از دشمنان غدار این کشور صادر می‌شود ولی ملت جواب نمی‌دهد این هم درس برای دشمن است و هم درس برای دولتمردان و دشمن باید بداند که این ملت گرگ را در قالب گوسفند می‌شناسد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: دولت مردان هم از ملت تشکر بکنند تشکر آنها اینگونه است که به فکر معیشت مردم باشند که در این زمینه سوء‌تدبیر در دولت کاملا مشهود است.

عاملی ادامه داد: اجناسی که ذره‌ای به دلار توقف ندارد همچنان بالا می‌رود و دولتی‌ها و تعزیراتی‌ها تماشا می‌کنند، قیمت آب را بالا می‌برند می‌گویند مواد پتروشیمی بالا رفته مگر پتروشیمی دست دولت نیست و یا مگر متوقف بر دلار است؟

وی اضافه کرد: چرا قیمت خودروهای داخلی که توقف آن چنانی به دلار ندارد سرسام آور بالا می‌رود، آهن آلات و مصالح ساختمانی نیز همینطور است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: تمام کسانی که اجناس غیرمتوقف بر دلار را بالا می‌برند در بحرانی‌ترین وضع کشور خائن به کشور هستند و از پشت به ملت و کشور خود خنجر می‌زنند.

عاملی بیان کرد: دوم همه ما انتظار داریم دستگاه قضایی بدون اغماض ، مماشات و تاخیر حق ملت را با اشد عقوبت از تروریست های اقتصادی استیفاء نماید.

وی گفت: این تروریست ها فقط مفسد فی الارض نیستند آنها در حساس ترین زمان کشور به کشور و ملت خیانت کرده اند و جزاء خائن به ملت و کشور در تمام کشورها اشد عقوبت است .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: اقدام دستگاه قضایی در دستگیری مفسدان اقتصادی بارقه امید در ملت درست کرده‌اند و حالا ملت همه منتظرند که حکم جرم افساد فی الارض که خود دستگاه قضاء آن را ثابت دانسته اجراء شود.

امام جمعه اردبیل تشریح کرد: ضرر تروریست‌های اقتصادی برای کشور از خطر تروریست‌های داعشی بدتر است.

عاملی بیان کرد: یک روزنامه کثیر‌الانتشار کشور همیشه در آستانه رای‌گیری مطالب بسیار مخرب بر علیه منطقه آزاد چاپ می‌کند و تماما در این تخریبات نمایندگان را خطاب قرار می‌دهد تا آنها را از رای مثبت بترساند.

وی گفت: این روزنامه نمایندگان مخالف را شناسایی می‌کند و با آنها مصاحبه می‌کند که بر نمایندگان استان لازم است با این روزنامه هم مذاکره کنند و هم مصاحبه کنند و با برهان و استدلال حرف بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: سرمایه‌گذاران خارجی میخواهند با حذف هزینه حمل و نقل در مناطق آزاد ایران سرمایه‌گذاری کنند به این دلیل به استان‌هایی که منطقه آزاد دارند روی می آورند. بعضی از مناطق آزاد شهرک سرمایه‌گذاری‌های خارجی دارند ما چه تقصیری داریم که از وجود این سرمایه‌گذاری‌ها که سهم عظیمی در حل معضل بیکاری دارد، محروم هستیم.

وی گفت: بارها گفته ایم اگر منطقه آزاد خوب است باید برای تمام استانهای مرزی خوب باشد و اگر بد است باید برای تمام استانهای مرزی بد باشد و با تبعیض نمی‌توان کشور را مدیریت کرد.

انتهای پیام/