آلمان برای تداوم حضور در ایران تلاش می‎کند
آلمان برای تداوم حضور در ایران تلاش می‎کند
وزارت اقتصاد آلمان در گزارشی از تلاش شرکت های آلمانی برای تداوم حضور و فعالیت در ایران برغم تهدیدات رئیس جمهوری آمریکا خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، روزنامه آلمانی مورگن پست در گزارشی که از وزارت اقتصاد آلمان دریافت کرده، اعلام کرد: شرکت های اقتصادی آلمان در نظر دارند برای تداوم حضور و فعالیت اقتصادی در ایران تلاش خود را به کار گیرند.

بر اساس نوشته این منبع خبری در حال حاضر بالغ بر ۵۷ شرکت تجاری آلمانی به ارزش مالی ۵۱۱ میلیون یورو در ایران فعالیت دارند. بر همین اساس قرار است تا سقف یک میلیارد یورو کمک دولتی در اختیار شرکت های تجاری آلمانی در ایران قرار گیرد.

بیمه صادرات هرمس آلمان از عمده ترین شرکت های اقتصادی آلمان است که پس از یک دوره رکود و بعد از حصول توافق هسته ای ایران بار دیگر فعالیت های خود در ایران را افزایش داد.

به نوشته روزنامه مورگن پست، اقتصاد آلمان در نظر دارد علیرغم تهدیدهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر قطع همکاری های تجاری با شرکای اروپایی که با ایران همکاری داشته باشند، برای ادامه حضور در ایران تمام توان خود را به کار بندد.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: آلمان پس از توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران به توسعه همکاری اقتصادی با ایران امیدوار بود. صادرات آلمان به ایران در سال گذشته میلادی بالغ بر ۱۶ درصد گزارش شده بود که این رقم پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام در ۴ ماهه اول سال جاری میلادی به ۴ درصد کاهش پیدا کرد. در عین حال شرکت های اقتصادی آلمان در تلاش هستند تا با وجود برخی زیان های مالی به همکاری های خود با ایران ادامه دهند.

انتهای پیام/