خدابخش: علاقه تجار و تولیدکنندگان دو طرف برای همکاری مشهود است
خدابخش: علاقه تجار و تولیدکنندگان دو طرف برای همکاری مشهود است
استانداران آذربایجان‎شرقی و ارزروم ترکیه بر گسترش مبادلات اقتصادی و فرهنگی دو استان تأکید کردند.

به گزارش عصرتبریز، استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با استاندار ارزروم ترکیه، بر گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی دو استان تأکید کرد و گفت: استان‌های همسایه ایران و ترکیه نقش زیادی در تحقق هدف‌گذاری دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری به ۳۰ میلیارد دلار دارند.

مجید خدابخش با بیان اینکه روابط تاریخی و نزدیک ایران و ترکیه، اظهار داشت: روابط سیاسی دو کشور در چند سال اخیر در بالاترین سطح بوده و روسای جمهور دو کشور اراده‌ای جدی برای توسعه این روابط دارند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری ایران و ترکیه برای افزایش سطح مبادلات تجاری تا ۳۰ میلیارد دلار، گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی، دست‌یابی به این هدف امکان‌پذیر است و استان‌های مختلف دو کشور نقش زیادی در این زمینه دارند.

استاندار آذربایجان شرقی به حضور سرمایه‌گذاران ترک در این استان اشاره کرد و گفت: تبریز از سال‌های دور در عرصه تجارت، روابط نزدیکی با شهرهای مختلف ترکیه داشته و امروز هم علاقه تجار و تولیدکنندگان دو طرف برای همکاری مشهود است.

خدابخش با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری استان‌های آذربایجان شرقی و ارزروم، بر گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی دو استان به‌ویژه در حوزه گردشگری، علمی و دانشگاهی، بهداشتی و درمانی و مبادلات تجاری تأکید کرد.

استاندار ارزروم هم که در رأس هیأت تجاری و اقتصادی این استان به تبریز سفر کرده است، اظهار داشت: ما دو شهر خواهرخوانده تبریز و ارزروم را جدا از هم نمی‌دانیم و امیدواریم که روابط برادرانه دو شهر بیشتر از این هم نزدیک‌تر شود.

سیف‌الدین عزیزاوغلو با بیان اینکه افزایش روابط دو استان نیازمند افزایش رفت‌وآمدها و آشنایی مردم دو استان با یکدیگر است، افزود: تبریز و ارزروم فاصله زیادی با هم ندارند و اگر زمینه رفت‌وآمد مردم را تسهیل کنیم روابط دو استان نیز توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به پیشرفت‌های شهر تبریز در حوزه پزشکی و درمانی، گفت: استان ارزروم نیز فعالیت‌های خوبی در این زمینه دارد و می‌توانیم همکاری‌های خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/