هشدار پلیس فتا آذربایجان شرقی در خصوص خرید و استفاده از رایانه شخصی به کاربران
هشدار پلیس فتا آذربایجان شرقی در خصوص خرید و استفاده از رایانه شخصی به کاربران

عصر تبریز: رییس پلیس فتای آذربایجان شرقی گفت : شهروندان هنگام خرید رایانه از یک فرد معتمد که اطلاعات مناسبی دراین خصوص دارد کمک گرفته و از جهت جلوگیری از نصب نرم افزارهای مخرب بر روی دستگاه از نمایندگی های مجاز خرید کنند. به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد قاسملو گفت : کاربران به محض خرید نسبت […]

عصر تبریز: رییس پلیس فتای آذربایجان شرقی گفت : شهروندان هنگام خرید رایانه از یک فرد معتمد که اطلاعات مناسبی دراین خصوص دارد کمک گرفته و از جهت جلوگیری از نصب نرم افزارهای مخرب بر روی دستگاه از نمایندگی های مجاز خرید کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد قاسملو گفت : کاربران به محض خرید نسبت به نصب آنتی ویروس و فعال سازی فایروال از مسیر ( my computer\control panel\securitycenter\firewall on ) اقدام کنند.

وی ادامه داد : کاربران از نرم افزارهای عبور از سامانه فیلتر کشور مانند فیلترشکن، vpn، ساکس، پروکسی و فری گیت استفاده نکنند.

سرهنگ قاسملو افزود : درهنگام خرید رایانه یک عدد هارد اکسترنال (حافظه جانبی قابل حمل) نیز خریداری و اطلاعات شخصی در آن ذخیره کنید.

وی با بیان اینکه محل قرار گرفتن رایانه در خانه دارای اهمیت زیادی است، اظهارکرد: بایستی در مکان های پرتردد قرارگیرد تا کنترل والدین بیشتر باشد و برای تک تک افراد خانواده نام کاربری مستقل با میزان دسترسی مختلف تعریف شود.

رییس پلیس فتا استان با تاکید بر اینکه کاربران در حوزه فضای مجازی (اینترنت) به راحتی به طرف مقابل اعتماد نکنند، افزود : مجرمان دراین فضا هیچ گاه چهره واقعی خود را معرفی نکرده و در جهت اجراکردن نیات شوم خود با چهره وهویت واقعی وارد نمی شود.

وی خاطرنشان کرد : یکی از جدی ترین خطراتی که کاربران اینترنت را تهدید می کند اعتماد به افراد ناشناس دراین فضاست.

سرهنگ قاسملو تاکید کرد : از هرگونه ارتباط دوستی با افراد ناشناس در فضای مجازی و اینترنت خودداری کرده و فیلم ها و تصاویر خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

وی اضافه کرد : لیست فروشگاهها و شرکت های مجاز در سایت اتحادیه صنف خدمات رایانه ای به آدرس اینترنتی www.bpti.ir موجود است.

رییس پلیس فتای استان گفت : برای خرید هرگونه اشتراک اینترنت از مراکزISP (مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنتی) دارای مجوز اقدام کنید.

وی ادامه داد : سایت های اجتماعی، با توجه به این نکته که مجهز به GPS هستند، وسیله مناسبی برای سارقان می باشند.

سرهنگ قاسملو با تاکید براینکه در خریدهای اینترنتی نسبت به مجاز بودن سایت دقت لازم را داشته باشید، گفت : مجرمان با ایجاد صفحه های جعلی دروازه پرداخت الکترونیکی بانک ها (فیشینگ)، اقدام به سرقت اطلاعات حساب شهروندان از قبیل شماره کارت و رمز دوم می کنند.