شهردار تبریز: نقاط جرم‌خیز تبریز تحت کنترل هوشمند هستند!
شهردار تبریز: نقاط جرم‌خیز تبریز تحت کنترل هوشمند هستند!

عصر تبریز: شهردار تبریز گفت: در حال حاضر در پارک‌های خاص تبریز مانند پارک گلستان که جرم‌خیز است، کنترل‌ها تشدید شده و هیچ پارکی در تبریز بدون چراغ و مسائل کنترلی نیست. به گزارش فارس، صادق نجفی ظهر امروز در چهارمین جلسه کمیته تخصصی پیشگیری از جرم در دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پیشگیری یکی […]

عصر تبریز: شهردار تبریز گفت: در حال حاضر در پارک‌های خاص تبریز مانند پارک گلستان که جرم‌خیز است، کنترل‌ها تشدید شده و هیچ پارکی در تبریز بدون چراغ و مسائل کنترلی نیست.

به گزارش فارس، صادق نجفی ظهر امروز در چهارمین جلسه کمیته تخصصی پیشگیری از جرم در دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پیشگیری یکی از اولویت‌های شهرداری تبریز درسال ۹۴ است، اظهار داشت: دو نقطه جرم خیز در تبریز به نام‌های دره «ترلان» و درب «گجیل» با اقدامات عمرانی و تخریب و تخلیه واحدها  به یکی از بهترین نقاط شهر تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در پارک‌های خاص تبریز مانند پارک گلستان که جرم خیز است، کنترل‌ها تشدید شده و هیچ پارکی در تبریز بدون چراغ و مسائل کنترلی نیست.

شهردار تبریز ادامه داد: در حال حاضر کنترل صوتی و تصویری و نیز شهرسازی هدفمند و کنترل‌مند مورد توجه قرار دارد.

وی در ادامه سخنان خود تهیه شناسنامه فنی ساختمان را یکی از راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم دانست و اظهار کرد: شناسنامه فنی ساختمان تمام موارد لازم در معامله ساختمان را تعیین می‌کند و دیگر برای اختلافات بعدی راهی باقی نمانده و طرفین حقوق خود را به صورت کامل دریافت خواهند کرد.

شهردار تبریز گفت: در زمینه پیشگیری از جرم شهرداری تبریز به صورت علمی و عملی وارد کار شده و در این راه تهیه اطلس جامع شهری تبریز را مد نظر قرار دارد.

وی افزود: این اطلس با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی در مدت ۸ ماه آینده تهیه می‌شود و امیدواریم با استفاده از این اطلس ضریب امنیت و کاهش جرم خیزی در شهر را ایجاد کنیم.

نجفی از افزایش دوربین های کنترلی در شهر تبریز خبر داد و گفت: این دوربینها به تعداد ۱۸۰ دوربین افزوده شده و امیدواریم زمینه کاهش جرم در شهر تبریز بیش از پیش فراهم شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر مراکز جرم‌خیز شهر تبریز مانند «گجیل» به نقاطی دیدنی و تفریحی برای شهروندان مبدل شده  و در این راه همراهی مسئولان مختلف و شهروندان حایز اهمیت است.

شهردار تبریز بر پاکسازی شهر از زباله‌ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر جارو کشی معابر مهم  به بیش از یک بار در طول روز افزایش یافته  و در این میان شهروندان همکاری خوبی دارند.