مدیر کل اطلاعات آذربایجان شرقی: هیچ مشکل امنیتی در آذربایجان شرقی وجود ندارد/ رسانه ها ناظران توانمندی هستند
مدیر کل اطلاعات آذربایجان شرقی: هیچ مشکل امنیتی در آذربایجان شرقی وجود ندارد/ رسانه ها ناظران توانمندی هستند

عصر تبریز: مدیر کل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) و سایر دستگاه های نظارتی و امنیتی استان خوشبختانه هیچ مشکل امنیتی در آذربایجان شرقی وجود ندارد. رضایی امروز در نشست صمیمی و دو ساعته با نمایندگان تشکل های صنفی رسانه های آذربایجان شرقی افزود: استان پهناور آذربایجان شرقی با وجود […]

عصر تبریز: مدیر کل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) و سایر دستگاه های نظارتی و امنیتی استان خوشبختانه هیچ مشکل امنیتی در آذربایجان شرقی وجود ندارد.

رضایی امروز در نشست صمیمی و دو ساعته با نمایندگان تشکل های صنفی رسانه های آذربایجان شرقی افزود: استان پهناور آذربایجان شرقی با وجود دارا بودن مرز مشترک با کشورهای مختلف ولی از لحاظ شاخص های امنیتی در زمره استان های موفق و امن کشور به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه رسانه ها در تنویر افکار عمومی به برخی ویژگی های خبر و اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: تلاش خالصانه فعالان رسانه ای استان جای تقدیر و تشکر دارد ، چرا که در سایه این تلاش ها شاهد تحولات عظیمی در استان هستیم.

رضایی با اشاره به تحولات سیاسی جهان و تحریم های ظالمانه غرب علیه کشورمان گفت: آذربایجان شرقی به لحاظ شکل صنعتی و اقتصادی اش از این حیث بیشترین فشارها را تحمل کرده است که امیدواریم با تلاش های بین المللی صورت گرفته شاهد تغییر و رونق در وضعیت فعلی صنایع استان باشیم.

وی در ادامه خبرنگاران را ناظران توانمند جامعه خواند و افزود: با فعالیت حرفه ای و اخلاق محور رسانه ها می توان این انتظار را از آنان داشت تا به عنوان ناظرانی توانمند بر عملکرد مدیران و دستگاه های اجرایی نظارت داشته باشند.

مدیر کل اطلاعات آذربایجان شرقی همچنین به برخی چالش های فعالان رسانه های استان اشاره کرد و اذعان داشت: تا حد توان در مسیر رفع این چالش ها و بهبود جریان اطلاع رسانی در استان تلاش می کنیم، خبرنگار در جامعه باید آزادانه فعالیت حرفه ای و اخلاق مدار خود را ادامه دهد و نگاه های سلیقه ای نباید مانع از فعالیت آنان باشد.

وی انتقاد را حق مسلم رسانه ها خواند و اضافه کرد: اینکه رسانه ها صرفا تریبون دستگاه ها باشند و به جز تعریف و تمجید مطلب دیگری ننویسند بی تردید اعتماد عمومی نسبت به آنها روز به روز کاهش می یابد.

رضایی در ادامه افزایش تنوع رسانه های دیجیتال و سایبری را از دیگر چالش های فعالان عرصه رسانه ای کشور خواند و افزود: برای آنکه از سرعت پیشرفت و توسعه این رسانه ها عقب نمانیم باید دوره های آموزشی تخصصی برگزار شود تا فعالان رسانه ای استان در جریان این پیشرفت ها و تحولات قرار گیرند.

این گزارش می افزاید، در ادامه این نشست نمایندگانی از هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان، انجمن مدیران مطبوعات استان و خانه مطبوعات آذربایجان شرقی به ایراد سخن پرداختند.