تبریز میزبان کنگره بین المللی استاد شهریار
تبریز میزبان کنگره بین المللی استاد شهریار

عصر تبریز: کنگره بین المللی استاد شهریار ۲۵ و ۲۶ شهریور در تبریز برگزار می شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دبیر علمی کنگره بین المللی استاد شهریار امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کنگره با محوریت تفکر دینی و انقلابی شهریار برگزار می شود گفت: در این جشنواره علاوه بر شعرای […]

عصر تبریز: کنگره بین المللی استاد شهریار ۲۵ و ۲۶ شهریور در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دبیر علمی کنگره بین المللی استاد شهریار امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کنگره با محوریت تفکر دینی و انقلابی شهریار برگزار می شود گفت: در این جشنواره علاوه بر شعرای داخلی میهمانان ویژه از کشورهای خارجی از جمله تاجیکستان / افغانستان و آذربایجان نیز حضور خواهند داشت.

اقبالی از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا دهم شهریور خبر داد و گفت کنگره بین المللی نکوداشت استاد شهریار در دو بخش اصلی و بین المللی برگزار میشود. بخش اصلی کنگره در موضوعاتی نظیر انقلاب اسلامی در آثار استاد شهریار، نقش استاد شهریار در شکل گیری و گسترش جریان شعر دفاع مقدس، تجلی معارف و مناقب اهل بیت(ع) در اشعار استاد شهریار، ولایت فقیه در اندیشه استاد شهریار، تجلی مضامین قرآن در شعر استاد، تبلور هویت دینی در منظومه حیدر بابا، بررسی مبانی دینی اشعار استاد شهریار خواهد بود. آداب اخلاقی و تربیت اسلامی در اشعار استاد شهریار، شاخصه های عرفان شیعی در اشعار استاد شهریار، فرهنگ عاشورا در شعر استاد شهریار، تجلی بصیرت دینی و انقلابی استاد شهریار در اشعار وی، ایران، هویت و وحدت ملی در اشعار استاد شهریار را از دیگر محورهای این بخش است.

دبیر علمی کنگره بین المللی استاد شهریار در خصوص بخش بین الملل کنگره نیز گفت: در این بخش نیز تاثیر گذاری استاد شهریار در جهان اسلام و کشورها و مناطق تاجیکستان، ترکیه و قفقاز بررسی خواهد شد.