شمخانی: فساد اقتصادی درکشور پاشنه آشیل مشکلات اقتصادی است
شمخانی: فساد اقتصادی درکشور پاشنه آشیل مشکلات اقتصادی است

عصر تبریز: دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه امروز مهمترین دغدغه ملی در ایران مسایل اقتصادی و معیشتی است، گفت : آسیب های اجتماعی در کشور ما پایه اقتصادی دارد که باید برای رفع آن تلاش های شبانه روزی انجام داد. به گزارش روابط عمومی استاتداری آذربایجان شرقی، علی شمخانی روز پنجشنبه در جلسه […]

عصر تبریز: دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه امروز مهمترین دغدغه ملی در ایران مسایل اقتصادی و معیشتی است، گفت : آسیب های اجتماعی در کشور ما پایه اقتصادی دارد که باید برای رفع آن تلاش های شبانه روزی انجام داد.

به گزارش روابط عمومی استاتداری آذربایجان شرقی، علی شمخانی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی، افزود: امروز صحنه جنگ تغییر پیدا کرده و خاکریزهای دشمن به حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و معیشتی کشیده شده است که اگر ابزار لازم برای مقابله با تهدیدهای جدید دشمنان دراختیار نباشد بدون تردید تسلیم خواهیم شد حتی اگر حق باشیم.

وی اظهارکرد: رشد روز افزون آمار طلاق، کاهش ازدواج ، اعتیاد در سنین پایین، ناهنجاری های اجتماعی، افزایش آمار زندانیان و مشکلات عدیده در حوزه اشتغال دلایل اقتصادپایه دارند که اگر دراین زمینه ها کوچکترین سهل انگاری شود آینده کشور مبهم بوده و همه مقابل دشمنان نطام تسلیم خواهیم شد.

شمخانی با اشاره به اینکه دستورالمعل و راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی در قالب اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد، یادآور شد : این راهبرد ماست ، اما آیا ابزار لازم و کافی برای فرار از مشکلات کنونی و جلوگیری از تسلیم در برابر دشمنان در داخل کشور فراهم است؟

وی ادامه داد : باید توجه داشت که ابزار عملی شدن اقتصاد مقاومتی سخنرانی، نصب بنر و تبلیغات نیست و نمی توان ادعای حسینی بودن کنیم و شعار مرگ بر آمریکا سر دهیم اما به مشکلات اقتصادی و معیشتی نپردازیم.

شمخانی با طرح این سئوال که آیا برای رهایی از مشکلات اقتصادی باید از بیرون به کمک بیایند؟ اضافه کرد : مگر ما در دوران هشت سال دفاع مقدس روی پای خود نایستادیم و مقابل دشمنان خود مقاومت نکردیم آنهم با دست های خالی.

وی از اینکه مسایل اقتصادی در رسانه های کشور و استان های مختلف آنگونه که باید مورد بررسی قرار نمی گیرد، به شدت انتقاد کرد و گفت : امروز کمتر روزنامه و خبرگزاری وجود دارد که تیتر اصلی خود را به مسایل و راه کارهای مقابله با مشکلات اقتصادی اختصاص دهد اما هر مقدار دلتان بخواهد مسایل سیاسی و جناحی در رسانه ها تیتر اصلی است.

شمخانی افزود: انتظار داریم رسانه های مختلف کشور در تهران و شهرهای دیگر مثل تبریز به مسایل و دغدغه های اقتصادی و معیشتی مردم پرداخت کنند نه اینکه دنبال طرح مسایل حاشیه ای و سیاسی باشند.

وی ازائمه جمعه و استانداران سراسرکشور نیز خواست تا نسبت به مسایل اقتصادی بی تفاوت نبوده و با طرح این مشکلات و معضلات در خطبه های نماز جمعه و جلسات مختلف اداری ، این دغدغه ملی را مورد توجه قرار دهند زیرا که اگر به حسینی بودن اعتقاد داریم باید دراین زمینه ها فعال باشیم.

شمخانی گفت : ائمه جمعه و استانداران باید جسلات مشترک با کارآفرینان و کارشناسان اقتصادی داشته باشند تا راهکارهای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در شهرها و مناطق خود را بررسی و اجرایی کنند و گر نه صحبت کردن از اقتصاد مقاومتی فایده ای برای کشور نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مسیر نیازمندی های کشور به دلیل جوان بودن جمعیت رو به افزایش است، اشتغال آنها را یکی از چالش های مهم خواند و افزود : به عنوان نمونه هم اکنون تعداد ۲۴۶ هزار نفر دانشجو در دانشگاه ها و مراکز علمی آذربایجان شرقی در حال تحصیل هستند که بازار اشتغال آنها باید جزو دغدغه های مسئولان باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه راه غلبه بر مشکلات اقتصادی راحت تر از مقابله با متجاوزان در دوران دفاع مقدس است، یادآور شد : دراین راه همه باید دست به دست هم دهند و فارغ از مسایل سیاسی و جناحی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند زیرا که درغیر این صورت همه اعم از چپ، راست، روحانی، غیرروحانی، ریش دار و بی ریش تسلیم شده و شکست خواهیم خورد.

شمخانی گفت : برای رفع مشکلات اقتصادی باید از بحران به سمت تنش و از آن به سوی سلامت عرصه های اقتصادی حرکت کنیم که دراین راه نیازمند خاتمه دادن به ناکارآمدی ها و حاکمیت تشریفات هستیم.

مساله فساد اقتصادی یکی دیگر از محورهای سخنان دیبر شورای عالی امنیت ملی در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی بود که طی آن این پدیده به عنوان مهمترین مشکل مردم و دغدغه ملی در حوزه های اقتصادی عنوان شد.

شمخانی گفت : فساد اقتصادی درکشور پاشنه آشیل مشکلات اقتصادی است که این موضوع با نظام و موازین و آموزه های دینی ما به کلی در تضاد است.

وی افزود : مگر می شود شعار مرگ برآمریکا سر داد و ادعای حسینی بودن کرد و فساد اقتصادی راه انداخته و رانت خواری کرد و رانت خورد؟!

شمخانی با اشاره به تدین و شرافت مردم ایران، اظهارکرد : مردم ما واقعا’ شریف هستند که این مسایل را به روی ما نمی آورند و در عرصه های مختلف از جمله روز قدس، ۲۲ بهمن، محرم و رمضان پرشور و گسترده در صحنه ها حضور داشته و از نظام و انقلاب دفاع می کنند.