ضرورت ترسیم چشم‌انداز دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی
ضرورت ترسیم چشم‌انداز دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش و پرورش هویت‌سازی، منش‌سازی و درنهایت انسان‌سازی می‌کند به‌گونه‌ای که آثار آن بسیار بلندمدت و تدریجی است.

به گزارش خبرنگار عصر، اسداله خدیوی پیش از ظهر امروز در آئین معارفه سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی با تقدیر و تشکر از اعتماد دانشگاه فرهنگیان، اظهارکرد: برای تغییر و تحول چندین استراتژی وجود دارد که چند نوع از آن جنبه‌ی سخت‌افزاری دارند که یک نوع آن جنگ، حمله و ایجاد تغییر است نوع دوم استراتژی کودتا و بعد از آن نیز استراتژی رفرندام و انتخابات قرار دارد؛ آخرین و پایدارترین استراتژی که جنبه‌ی نرم‌افزاری دارد، آموزش و پرورش است.

وی افزود: آموزش و پرورش هویت‌سازی، منش‌سازی و درنهایت انسان‌سازی می‌کند به‌گونه‌ای که آثار آن بسیار بلندمدت و تدریجی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انسان هم عامل توسعه و هم هدف توسعه است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به انسان توسعه‌یافته دست یابیم باید آموزش و پرورش توسعه‌یافته داشته باشیم و به تبع آن اگر آموزش و پرورش بخواهد توسعه‌یافته‌تر باشد، دانشگاه فرهنگیان باید توسعه یابد.

خدیوی گفت: تنها راه تربیت انسان توسعه‌یافته این است که آموزش و پرورش توسعه‌یافته باشد که در پی آن اگر یک روستازاده بر صندلی آموزش بنشیند می‌شود روستازاده‌‌ی دانش‌آموخته و حازق.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش توسعه‌یافته داشته باشیم باید دانشگاه فرهنگیان را بعنوان یک عامل و پشتیبانی که نقش ژنراتور را داشته و همانند یک مولد عمل کرده و نیرو تولید می‌کند در نظر گیریم که دانشجو – معلمان بعنوان سلسله عوامل این مجموعه پیام آموزش و تربیت را به جامعه انتقال می‌دهند.

خدیوی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید در دانشجو – معلمان هویت‌سازی کند، ادامه داد: تا معلمانی دیندار، مکتبی، انقلابی، اخلاق‌مدار، با انرژی و با انگیزه را در سطح تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کند.

وی با معرفی اولویت‌های کاری‌اش پس از قبول مسوولیت جدید در دانشگاه فرهنگیان، گفت: بهبود کیفیت زندگی کاری اساتید و‌ همینطور دانشجویان مهمترین اولویت کاری بنده خواهد بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه، بیان کرد: اولویت اول‌مان حفظ منزلت مشتری است چراکه مشتری ما تاج سر ماست و کارکنان، دانشجویان و اساتید، مشتریان مجموعه دانشگاهی هستند و مدیر مجموعه،  خادم تمامی این افراد است.

وی ضرورت رعایت انصاف و عدالت در دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: دانشگاه متعلق به همه دانشگاهیان و اعضای هیات علمی است و سعی خواهیم داشت که در این مجموعه خودی و غیرخودی نداشته باشیم تا از تمام ظرفیت سیستم در جهت بالندگی آن استفاده کنیم.

خدیوی اضافه کرد: سعی خواهم داشت تا مدیریت خادمیت را اعمال کنم نه مدیریت عاملیت؛ چراکه مدیر نباید کارگزار و عامل بلکه باید در خدمت جمع باشد و این خدمت‌گزاری را یک نوع افتخار تلقی کند.

وی افزود: تمامی افراد ایده‌هایشان را به‌راحتی ارائه خواهند کرد و ندا و آوای سازمانی در مجموعه حکمفرما خواهد شد.

خدیوی، رسیدگی به وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی با بهرگیری از خرد جمعی را دیگر اولویت کاری‌اش برشمرد و تصریح کرد: معتقدم اگر صد نفر هرکدام یک گام بردارند بهتر از آن است که یک نفر صد گام را به‌تنهایی بردارد و همه باید در کنار یکدیگر فرصت‌ها را بسازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیگیر ترسیم چشم‌انداز دانشگاه جامع فرهنگیان استان خواهم بود تا بتوانیم دانشگاه را در یک مجموعه بصورت دانشکد‌ه‌هایی در کنار خوابگاه‌ و تمامی امکانات آن فراهم کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات رحیم بدری رئیس پیشین دانشگاه فرهنگیان تجلیل و اسداله خدیوی بعنوان رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی معرفی شد.