در هوای گرم ،خطر داخل اتومبیل را جدی بگیریم
در هوای گرم ،خطر داخل اتومبیل را جدی بگیریم

وقتی سوار اتومبیل می‌شوید و هوا گرم است اولین کاری که می‌کنیم این است که کولر اتومبیل را روشن می‌کنیم اما خیلی از ما نمی‌دانیم که پلاستیک‌های به کار رفته در داخل اتومبیل مواد شیمیایی مضر را آزاد می‌کنند که حتی می‌تواند منجر به بیماری سرطان شوند. اگر اتومبیل به طور مستقیم در تابش نور […]

وقتی سوار اتومبیل می‌شوید و هوا گرم است اولین کاری که می‌کنیم این است که کولر اتومبیل را روشن می‌کنیم اما خیلی از ما نمی‌دانیم که پلاستیک‌های به کار رفته در داخل اتومبیل مواد شیمیایی مضر را آزاد می‌کنند که حتی می‌تواند منجر به بیماری سرطان شوند.

اگر اتومبیل به طور مستقیم در تابش نور خورشید قرار بگیرد و دمای هوا هم بیش از ۱۵ درجه سانتیگراد باشد میزان بنزن ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم افزایش می‌یابد که ۴۰ برابر بیشتر از میزان عادی آن است. حال اگر شیشه اتومبیل بسته باشد در معرض مقدار زیادی از این سم قرار می‌گیریم بدون اینکه حتی بدانیم که چه تاثیرات منفی بر کلیه‌ها و کبد ما خواهد گذاشت. مساله مهم‌تر این است که این سم خیلی سخت از بدن ما خارج می‌شود.
کاری که شما باید انجام دهید این است که مدت زمان کوتاهی در حدود ۲ تا ۳ دقیقه قبل از ورود به داخل اتومبیل شیشه را پایین بیاورید و اجازه دهید که کولر برای لحظاتی کار کند. با این کار هوای گرم داخل ماشین با هوای خنک‌تر بیرون جابه‌جا می‌شود.