افتتاح طرحهای عمرانی در نخستین روز هفته دولت در آذربایجان شرقی
افتتاح طرحهای عمرانی در نخستین روز هفته دولت در آذربایجان شرقی

عصر تبریز: همزمان با هفته دولت سه طرح برقرسانی روستایی در هشترود افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ برای اجرای این طرحهادر روستاهای پوستین دوز – بسیط و مولوی چراغ مردان از توابع بخش مرکزی شهرستان هشترود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است. ۱۲۰ خانوار روستایی با افتتاح این […]

عصر تبریز: همزمان با هفته دولت سه طرح برقرسانی روستایی در هشترود افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ برای اجرای این طرحهادر روستاهای پوستین دوز – بسیط و مولوی چراغ مردان از توابع بخش مرکزی شهرستان هشترود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

۱۲۰ خانوار روستایی با افتتاح این طرحها برقدار شدند. پنج طرح عمران شهری هم در آذرشهر مورد بهره برداری قرار گرفت. شهرداری آذرشهر برای اجرای این طرح هاشامل : آسفالت معابر مسکن مهر و خیابان امام حسن ع ، ساماندهی و پیاده روسازی خیابانهای شهید مدنی و بسیج و باز سازی استخر شیخی ۱۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

همچنین ۷ طرح برق رسانی شامل کابل کشی ۲۰ کیلوولت ، نصب پست هوایی و ایجاد شبکه در مناطق مختلف آذرشهر با هزینه ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

۲ طرح عمران روستایی در اولین روز هفته دولت با اعتبار سه میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال در مراغه افتتاح شد . برق رسانی به روستای ۱۰ خانواری باغ یِری و دیوار حایل در روستای چلان با ۱۲۰ خانوار در بخش سراجو به بهره برداری رسید . به مناسبت هفته دولت، برق رسانی به روستای لالان علیا در شهرستان خداآفرین افتتاح شد. برای اجرای این طرح ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است. مردم شهرستان اسکو نیز شاهد افتتاح چند طرح بودند.

یکی از این طرح ها افتتاح آسفالت خیابان اصلی روستای کرد آباد بطول یک کیلومتر و عرض ۸ متر با بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هزینه است. بهره برداری از ۴۲۹ واحد مسکن روستایی هم اسکو آغاز شد . برای ساخت این تعداد مسکن روستایی ۱۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هزینه شده است .

طرح سنگ فرش روستایی در گنبرف به متراژ ۸۰۰۰ متر مربع هم ۳۲۰ میلیون تومان هزینه داشته است .دو طرح عمرانی و بهداشتی با هزینه دو میلیارد ریال دربخش تیکمه داش شهرستان بستان آباد افتتاح شد.

این طرحها شامل خانه بهداشت روستای ۴۱ خانواری آغچه کهل در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع و با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و ساختمان دهیاری روستای قرانقیه در بخش تیکمه داش با هزینه ۷۰۰ میلیون ریال است که تمامی آن را اهالی روستا خودیاری کرده اند. از دو طرح عمرانی هم در مرند بهره برداری شد.این طرحها شامل آسفالت معابر شهرک میلاد به طول ۱۵ کیلومتروباهزینه ۵۰ میلیارد ریال و مدرسه ۶ کلاسه امام صادق (ع ) این شهرک با هزینه ۸ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۴۷۰۰ متر مربع بود..