توجه ویژه به مسائل اقتصادی ضرورت جامعه امروز ما است/ باید روی پای خود بایستیم
توجه ویژه به مسائل اقتصادی ضرورت جامعه امروز ما است/ باید روی پای خود بایستیم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کشور ما امروز نه تحت فشار اقتصادی، بلکه با یک جنگ اقتصادی مواجه است و تنها راهی که می تواند ما را با سربلندی از این مرحله عبور دهد، ایستادن روی پای خود است.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز شنبه در مراسم راه اندازی دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری تبریز اظهار کرد: امروز جامعه ما درگیر دو موضوع مهم است که یک از آنها مسائل فرهنگی و دیگری مسائل اقتصادی است. ما امروز نیاز داریم که به مسائل ویژه فرهنگی توجه کنیم چون متاسفانه جوان های ما در معرض خطر تهاجم فرهنگی قرار دارند و این وظیفه ماست که دقت بیشتری در این موضوع داشته باشیم.

وی ادامه داد: هر مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید شم فرهنگی داشته باشد و به مسائل فرهنگی جامعه آشنا باشد و بداند که دشمن چقدر می خواهد ما را از داخل نابود کند. دشمن نیاز به جنگ نظامی ندارد و از داخل خانواده ها می خواهد جامعه ما را متلاشی کند.

امام جمعه تبریز در ادامه به لزوم توجه به مسائل اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به مسائل اقتصادی و رونق بخشیدن به این مسائل جزو ضرورت های جامعه امروز ما است. اتفاقا دشمن از همین دو ناحیه اقتصادی و فرهنگی وارد شده و اکنون ما در نه تحت فشار اقتصادی، بلکه با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم است و تنها راهی که می تواند ما را با سربلندی از این مرحله عبور دهد، ایستادن روی پای خود است.

وی افزود: ما نباید بگوییم که من نمی توانم، به عنوان مثال امروز در مراسم راه اندازی دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری تبریز شاهد هستیم که این پروژه به دست رزمندگان پرتلاش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال اجرا است. ما نباید منتظر باشیم که مثلا از فلان کشور برای ما امکانات بیاید، بلکه باید خودمان دست به کار شویم و روی پای خود بایستیم و اگر این روحیه جهادی و ایثارگری نبود، در جنگ هم نمی توانستیم موفق باشیم. امروز آرامش و امنیت و عزت ما در سایه این رشادت ها و ایثارگری ها و به برکت خون پاک شهدا است

آل هاشم در این مراسم از تلاش های شهردار تبریز و مدیرعامل سازمان قطار شهری و دیگر مسئولان درگیر این پروژه تشکر کرد و با رمز یا حسین (ع) فرمان آغاز به کار رسمی  دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری تبریز را صادر کرد.

انتهای پیام/