خرید تضمینی گندم آذربایجان‏‎شرقی در سال ۹۷ مازاد بر ۶۳۰هزار تن می‎باشد
خرید تضمینی گندم آذربایجان‏‎شرقی در سال ۹۷ مازاد بر ۶۳۰هزار تن می‎باشد
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: خرید تضمینی گندم در سال ۹۷ مازاد بر ۶۳۰ هزار تن می‎باشد.

به گزارش عصرتبریز، اکبر فتحی در جلسه اقتصاد مقاومتی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی با بیان این مطلب افزود: نفوذ دانش و علوم نوین کشاورزی به واحدهای تولیدی بخش، راندمان و کیفیت تولید را افزایش می دهد و این مهم بر عهده کارشناسان بخش کشاورزی می باشد که قسمت عمده آن بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی ادامه داد: بکارگیری دانش و علوم نوین کشاورزی در این بخش، کاهش هزینه های تولید، افزایش بهره وری و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی را در بر دارد.

فتحی با اشاره به اینکه کشت پائیزه شروع شده و تاکنون ۵۰ درصد از عملیات کشت پائیزه انجام یافته است گفت: امسال خوشبختانه ۲ ماه زودتر از سال قبل مطالبات کشاورزان گندمکار از طریق شرکت بازرگانی خدمات دولتی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: به علت سردسیر بودن استان، عملیات تحویل گندم به سیلوها در سالهای گذشته دیرتر انجام می شد اما با تدابیر و پیگیریهای مسئولین ذیربط، مطالبات کشاورزان درسالجاری به موقع پرداخت شد.

فتحی در خصوص طرح ایکاردا و مزیت آن گفت: با توجه به اجرا شدن این طرح در ۸ شهرستان استان به عنوان پایلوت، دیگر نیازی نیست که ۳۰ سال بر روی یافته های علمی مجدداً تحقیق انجام گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: انتظار می رود با تلاش همکاران ، طرح ایکاردا در تمام شهرستانها و نیز پهنه های مروجین اجرا شود، ضمن اینکه با وجود خشکسالی، در اجرای این طرح شاهد افزایش ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی با اجرای این طرح باشیم.

وی گفت: طرح ایکاردا در ۴ استان کشور اجرا شده است که در استان ما نیز در ۸ شهرستان اجرایی شده است و استان آذربایجان شرقی به عنوان استان معین برای آذربایجان غربی انتخاب شده است.

فتحی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در سال ۹۷ مازاد بر ۶۳۰ هزار تن می باشد، افزود: براساس هماهنگی های به عمل آمده با کارخانجات سازنده ادوات کشاورزی، زمینه لازم برای تبدیل دستگاه های عمیق کار موجود به دستگاه های کشت مستقیم از طریق تسهیلات بانکی فراهم شده است که کشاورزان محترم استان می توانند از فرصت ایجاد شده جهت بهره مندی از مزایای مذکور اقدام نمایند.

انتهای پیام/