طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان اجرا می‌شود
طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان اجرا می‌شود
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در این استان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، محسن ارشدزاده با اشاره به اینکه در این طرح تمام کودکان ۳ تا ۶ سال معاینه می شوند، تصریح کرد: طبق هدف گذاری اداره کل بهزیستی استان، مقرر شده تمام کودکان گروه سنی ۳ تا ۶ ساله استان غربالگری چشم شوند.

وی خواستار همکاری خانواده ها شد و افزود: هزار و ۲۰۰ پایگاه سیار و ۲۲۵ پایگاه ثابت در مناطق شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی این طرح را اجرا می کنند.

ارشدزاده تاکید کرد: این طرح از اول آبان ماه آغاز شده و تا پایان اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت، این طرح در تمامی مهدهای کودک، خانه های بهداشت و مجتمع سلامت استان اجرایی می شود.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان حدود ۱۶۸ هزار و ۴۶۴  کودک مورد غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۵۳ مورد مشکوک به تنبلی چشم گزارش شد و یک هزار و ۱۰۰ نفر کودک مبتلا به تنبلی چشم، ۷ هزار و ۴۶۵ نفر عیوب انکساری چشم و ۵۵ کودک با سایر اختلالات بینایی تشخیص داده شد.

وی از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان در سه سطح خبر داد و گفت: این طرح در سطح اول در مهدکودک‌ها و پایگاه‌ های سیار انجام شده و کودکان با علائم و نحوه‌ اجرای غربالگری آشنا می‌ شوند، بعد از این مرحله کودکانی که مشکوک به تنبلی چشم هستند به سطح دوم غربالگری و معاینه با دستگاه بینایی سنجی ارجاع داده می‌ شوند و پس از معاینه در صورت وجود مشکل تنبلی چشم کودک، آن را به خانواده‌ ها ابلاغ می‌ کنند.