بهره‎برداری از طرح‌‎های خدماتی و عمرانی با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان
بهره‎برداری از طرح‌‎های خدماتی و عمرانی با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان
شهردار منطقه۴ تبریز، از اجرای پروژه‌های متنوع‌‌ با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی مجموع عوامل اجرایی و مشارکت شهروندان، تا پایان سال جاری، شاهد دستاوردهای ماندگار عمرانی و خدماتی در سطح منطقه خواهیم بود.

به گزارش عصرتبریز، اکبر امجدی با بیان این مطلب اظهار داشت: در دو سال گذشته، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و نیازسنجی‌ برای اجرای طرح‌های میان‌مدت، مسیر کلی حوزه منطقه۴ بوده ‌است.

وی با اشاره به تنوع پروژه‌های در دست اجرا خاطرنشان کرد: اصلاحات هندسی و مسیرگشایی‌، کف‌سازی و بهسازی، توسعه زیرساخت‌های فضای سبز و طرح‌های خدمات‌محور، رویکرد کلی این منطقه در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی بوده‌ است.

امجدی یادآور شد: علی‌رغم مشکلات اقتصادی که دامن‌گیر شهرداری‌ها شده، شهرداری منطقه۴ با مدیریت منابع و هزینه‌ها و صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف اجرایی، از ابتدای امسال، اجرای طرح‌های خدماتی و عمرانی را هدفگذاری کرده ‌است.

شهردار منطقه۴ تبریز، با بیان اینکه حدود نیمی از بافت ناکارآمد کلانشهر تبریز در منطقه۴ واقع شده‌ است، گفت: پس از اتمام و بهرهبرداری از پروژه مسیرگشایی خیابان حجتی به چایکنار با اعتباری بالغ بر ۲۸۰میلیارد ریال، سه پروژه مسیرگشایی دیگر با هزینه‌ای بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در دو فاز تملک و عملیات عمرانی، کلید زده شده که تاثیرات هر یک، در تحکیم بافت شهری، تسهیل ترافیک و ارتقای ارزش افزوده منطقه، قطعاً چشمگیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در مجموع سه طرح حساس و ارزشمند در «فاز دوم خیابان فیضیه غربی به نظام پزشکی»، «خیابان شهید خلیلی» و «فاز دوم خیابان شهید میلانی» ۱۱۲۰ متر از بافت ناکارآمد و خطرساز در سطح منطقه به عرض ۱۸ متر، تملک، مسیرگشایی و تحکیم شده می شود.

امجدی به مراحل پیشرفت سه پروژه اشاره کرد و افزود: فاز دوم مسیرگشایی خیابان شهید میلانی به پایان رسیده و مسیرگشایی خیابان فیضیه غربی به نظام پزشکی نیز به امید خدا تا یک ماه آتی، تقدیم شهروندان می‌شود؛ همچنین عملیات اجرایی مسیرگشایی خیابان شهید میلانی که اخیراً فاز تملک آن به پایان رسیده، به زودی آغاز می‌شود.
وی اضافه کرد: اصلاح هندسی میدان معلم با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان، از دیگر طرح‌هایی است که در روان‌سازی ترافیکی منطقه نقش بسزا داشته ‌است.

شهردار منطقه۴ تبریز، نابسامانی بستر مهران‌رود را از معضلات قدیمی و آزاردهنده منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: سامان‌دهی بستر این رودخانه، به طول ۲ کیلومتر و عرض ۳۰ متر، با هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان، هم‌اکنون در مراحل تکمیلی است و به امید خدا به زودی با پایان این طرح، معضل زیست‌محیطی این رودخانه، برای همیشه رفع می‌شود.

امجدی سامان‌دهی مغازه‌های سنگی را طرح طلایی این منطقه در بافت قدیمی شهر توصیف کرد و گفت: این پروژه در دو فاز کف‌سازی و جداره‌سازی، با همکاری و مشارکت اصناف محترم این مسیر، پیش رفته و تاکنون هزینه‌ای بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان در پی داشته ‌است.
وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح، ضمن اینکه مسیر تاریخی داش‌ماغازالار، از زوال تدریجی نجات می‌یابد، به طرز شایسته‌ای در خدمت اهداف گردشگری شهر قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه۴ تبریز، با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت‌های فضای‌سبز، از رویکردهای محوری مدیریت این منطقه است، افزود: پارک محله ای خیابان ورزش، پروژه‌ای است که در راستای افزایش پارک‌های محله‌ای، به متراژ ۱۱۱۸ متر تملک و عملیاتی شده و در مجموع، هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد تومان در پی داشته است.

امجدی متذکر شد: اختصاص این هزینه چشمگیر برای یک پارک محله‌ای، حکایت از اهمیت و ضریب بالایی است که شهرداری منطقه ۴ برای آسایش عمومی و نشاط شهرندان قائل است؛ ضمن اینکه باید به خاطر داشته باشیم که پارک‌های محله‌ای در شرایط اسکان مدیریت  بحران نیز کارکرد مهمی دارند و پیشتر، در سال جاری چهار پارک محلهای جدید توسط منطقه چهار احداث و به بهرهبرداری رسیده است.

وی در ادامه از توسعه برنامه‌های خدمات محله‌ای در سطح منطقه خبر داد و افزود: به لطف خدا، در سایه این رویکرد، توانسته‌ایم در تحصیل رضایت عمومی، گام‌های جدی برداریم؛ گواه این ادعا نیز کاهش چشمگیر پرونده‌های مربوط به مطالبات خدماتی در دیدارهای مردمی است.

شهردار منطقه۴ تبریز، تصریح کرد: در طول سال جاری، بیش از ۳۲هزار تن آسفالت با هزینه‌ای بالغ بر ۷میلیارد تومان، در سطح منطقه اجرا می‌شود که در مقایسه با متوسط آسفالت‌ریزی شهری، حجم قابل‌توجهی است که نقش تعیین‌ کننده در ایمنی ترافیک سطح منطقه دارا ‌است.

امجدی اظهار داشت: در کنار طرح‌های آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری، بیش از ۱ میلیارد تومان برای کف‌سازی و جدول‌گذاری مسیرهای تردد عمومی اختصاص یافته ‌‌‌است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای این منطقه، بیش از هر چیز، مرهون همراهی و همکاری شهروندان است، افزود: این سرمایه گرانبها، با پشتوانه اعتماد و مشارکت مردمی رقم خورده و امیدواریم به طور شایسته در مسیر آبادانی و عمران منطقه به کار گرفته شود.

انتهای پیام/