اسرائیل از همان راهی که به منطقه آمده برخواهد گشت
اسرائیل از همان راهی که به منطقه آمده برخواهد گشت
امام جمعه اردبیل گفت: اسرائیل از همان راهی که به منطقه آمده برخواهد گشت و این وعده حق الهی است که در آینده نزدیک محقق خواهد.

به گزارش عصرتبریز، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: اسرائیل از همان راهی که به منطقه آمده برخواهد گشت و این وعده حق الهی است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

وی افزود: این هفته اسرائیل مطلبی را افشاء کرد که شایسته است به‌خاطر آن امت اسلامی خون بگرید و ماجرا از این قرار است که بن سلمان به نتانیاهو می‌گوید؛ با تمام قوا به غزه حمله کن تا خبر حمله دنیا را مشغول کند و موضوع خاشقچی فراموش گردد.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: آل سعود از اول تاسیس خود خائن به آرمان فلسطین بوده است و در بدو تاسیس نیز شرط انگلیس با آنها این بود که شما را سر کار می‌آوریم به شرط اینکه در خصوص فلسطین و استقرار اسرائیل با ما همکاری کنید به همین جهت موسس حکومت سعودی می گوید «وهبنا فلسطین لمساکین الیهود» اما از قضا اسکنجبین صفرا افزود یعنی «نه تنها خاشقچی از یادها و از قلم‌ها و رسانه‌ها نرفت بلکه افتضاح بزرگی برای اسرائیل درست شد».

عاملی بیان کرد: حماس در یک حرکت جدید با موشک به اسرائیل جواب داد و در یک روز ۴۰۰ موشک به اسرائیل پرتاپ کرد و برای اولین بار نتانیاهو از طریق مصر از حماس تقاضای آتش‌بس کرد.

وی تصریح کرد: شلیک ۴۰۰ موشک در یک روز و تقاضای آتش بس توسط اسرائیل یک حادثه بسیار مهم و جدید است و تمام معادلات آمریکا و اسرائیل و ائتلاف آمریکایی در منطقه را به‌هم می‌ریزد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: در این حادثه هیبت نظامی اسرائیل تماما شکست و مقاومت ثابت کرد که از این به بعد قدرت بازدارندگی دارد و ضربه آن‌چنان عمیق بود که لیبرمن مجبور به استعفاء شد و ۲۰ هزار اسرائیلی از آلمان تقاضای پناهندگی کردند.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: اسرائیل هنوز در حیرت است که چگونه فلاخن در عرض ۴ سال به موشک تبدیل شد. آن هم در محاصره تکنولوژی و در وضعیتی که غزه در محاصره اقتصادی وحشتناک قرار دارد، سوخت، برق، دارو و… وجود ندارد و پرداخت حقوق کارمندان با مشکل مواجه است.

عاملی تاکید کرد: اسرائیل برای تسکین خود و برای حفظ آبروی خود می گوید؛ این موشک‌ها از لیبی ربوده شده و به غزه آورده شده است در حالی‌که غزه در محاصره کامل است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه اظهار داشت: اسرائیل خواست از نیل تا فرات را تسخیر کند اما داخل دیوار حائل پنهان شد و دور خود دیوار کشید و حالا می بیند داخل دیوار حائل هم امنیت ندارد.

وی ادامه داد: ترس اصلی اسرائیل از این است که وقتی تحولات و تطورات و پیشرفت‌های موشکی حماس در ۴ سال این قدر رشد کند در آینده نزدیک باید منتظر یک فاجعه عظیم موشکی باشد. به همین جهت  اسرائیل از این به بعد دیگر خواب راحت نخواهد داشت.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اهالی غزه با مقاومت به این نقطه رسیدند، آنها حاضر نشدند با صهیونیست‌ها رقص شمشیر عربی انجام دهند، حاضر نشدند با آنها بر روی جنازه یمنی‌ها لیوان خون مظلومان را سر بکشند، حاضر نشدند معامله «صفقه القرن» را امضاء کنند و حاضر به قبول انتقال پایتخت اسرائیل به قدس نشدند. گفتند؛ کشوری به نام اسرائیل وجود ندارد تا پایتخت هم داشته باشد.

وی افزود: این حرکت ثابت کرد که موشک از جهت بازدارندگی فوق‌العاده است و بی‌جا نیست که آمریکا با اصرار به ایران می‌گوید باید تمام موشک‌های خود را به ما تحویل بدهید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان اردبیل خاطرنشان کرد: اسرائیل می‌گفت؛ آینده از آن ماست چون پیرمردهای فلسطینی می‌میرند و بچه‌های فلسطین اشغال را فراموش می‌کنند اما اتفاقا همین بچه های فلسطین این موشک‌ها را ساختند.

وی گفت: آنچه در این ماجرا عجیب به‌نظر می‌رسد این است که اسرائیل نمی‌تواند حریف یک گروه شبه نظامی در فلسطین شود اما ایران را با حمله تهدید می‌کند. اینها همه در مقابل ایران جنگ روانی و صورت با سیلی سرخ کردن است.

عاملی اظهار داشت: بزرگترین پیام این آتش بس و شکست بزرگ اسرائیل این است که اولا آمریکا و ائتلاف آمریکایی با آن همه سلاح و دلار و نیروهای نظامی در برابر یک گروه شبه نظامی عاجز است و این رسوایی بزرگی برای آمریکا و هم پیمانان اوست. ثانیا سرنوشت منطقه دست ملت‌هاست نه دولت‌ها و هر ملتی اراده کند خودش سرنوشت خودش را به دست می‌گیرد ولو رژیم شروری مثل اسرائیل در برابر آنها قرار بگیرد.

انتهای پیام/