مسئولان در خدمت به مردم از یکدیگر پیشی بگیرند
مسئولان در خدمت به مردم از یکدیگر پیشی بگیرند
زنجان - قائم‌مقام وزیر کشور گفت: مسئولان باید در خدمت به مردم از یکدیگر پیشی بگیرند.

به گزارش عصرتبریز، سیدحسین هاشمی ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید زنجان با تأکید بر اینکه مسئولان باید در خدمت به مردم از یکدیگر سبقت و پیشی بگیرند، افزود: هرچند میل درونی ما این بود که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تحقق نمی‌یافت، بااین‌حال ما در هر شرایطی تابع قانون هستیم.

وی با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که در اکثر بخش‌ها با پیشرفت‌های قابل‌توجهی مواجه بوده و این توسعه برای ما نیز کاملاً مشهود بوده است، ادامه داد: همین روند توسعه زنجان باعث شد تا حساسیت‌های زیادی برای انتخاب استاندار زنجان به خرج دهیم، چراکه تداوم توسعه استان زنجان در سال‌های اخیر برای ما حائز اهمیت بود و این موضوع را در انتخاب استاندار جدید لحاظ کردیم.

هاشمی با یادآوری اینکه هیچ توسعه‌ای بدون اهتمام به نیروی انسانی کارآمد تحقق نمی‌یابد و نمونه بارز اهمیت به نیروی انسانی را می‌توان در توسعه‌ای که به‌واسطه اهتمام به نیروی انسانی کارآمد در کشورهایی چون ژاپن و کره جنوبی محقق شده است، به عینه دید، تصریح کرد: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که به هنگام برگزاری چنین مراسمی، از مسئولانی که مجدانه برای توسعه محل خدمت خود و خدمت صادقانه تلاش کرده‌اند، قدردانی شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای خدمت صادقانه به مردم، نباید اسیر جناح‌بندی‌های سیاسی و حزبی شویم و در این راه مسئولان باید سبقت گرفتن از یکدیگر را در خدمت به مردم سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند، اظهار کرد: خدمت صادقانه حق این مردم است، مردمی که در طول چهل سال گذشته در همه صحنه‌های حساس، پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند. بی‌شک زنجان را باید یکی از نمونه‌های بارز این حضور در سایه مکتب عاشورایی عنوان کرد.

قائم‌مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه یکی از توصیه‌های جدی من به استاندار جدید این است که از همه ظرفیت‌های استان برای توسعه این منطقه استفاده کند، افزود: آنچه که در طول خدمت درویش امیری شاهد آن بودیم، وفاق و همدلی و انسجام در کارها بود که بی‌شک همین امر باعث تحقق چنین توسعه‌ای در استان علی‌رغم همه تنگناهایی که وجود داشت، شد و این برای ما خیلی ارزشمند است که شاهد تداوم این امر با حضور استاندار جدید باشیم.

گفتنی است، در این مراسم از تلاش‌های اسدالله درویش امیری به‌عنوان استاندار سابق زنجان قدردانی و فتح‌الله حقیقی به‌عنوان استاندار جدید زنجان معرفی شد.