ایجاد سه گرمخانه در تبریز با شروع فصل سرما/نگهداری ۵۰۰ معتاد متجاهر
ایجاد سه گرمخانه در تبریز با شروع فصل سرما/نگهداری ۵۰۰ معتاد متجاهر
مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از ایجاد دو باب گرمخانه برای مردان و یک مورد نیز برای زنان در سالجاری خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، محمدحسین حسن زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری کلانشهر تبریز در کنار مسئولیت های خدماتی و عمران شهری، در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز اقدامات بسیار خوبی را برای شهروندان ارائه می کند.

وی با اشاره به وضعیت زندگی اقشار مختلف مردم در تبریز تصریح کرد: تعدادی از شهروندانی که در جای جای این شهر زندگی می کنند، در معرض آسیب هستند و از امکانات رفاهی و خدماتی کمتری در مقایسه با دیگر شهروندان برخوردار هستند و به همین دلیل اداره کل سلامت و شهرداری تبریز در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است که از آن جمله می توان به تعیین مکان هایی خاص برای خواب برای کارتن خوابان و شهروندانی که به هر دلیل، از خانه خود بیرون آمده و بی سرپناه هستند اشاره کرد.

حسن زاده در ادامه با ابراز رضایت از جمع آوری معتادین متجاهر در استان تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ نفر از معتادین متجاهر در مرکز ماده ۱۶ تبریز نگهداری می شوند که بخشی از هزینه تجهیز و و مدیریت این مرکز با همکاری شهرداری کلانشهر تبریز انجام می شود.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز همچنین در ادامه عنوان کرد: زنان معتاد نیز به باغ فرشته منتقل شده و در این مرکز تحت درمان و بازپروری قرار می گیرند.

حسن زاده در ادامه با اشاره به برنامه های شهرداری تبریز برای ایجاد گرمخانه در فصل سرما عنوان کرد: شهروندانی که دچار اعتیاد نبوده و به هر دلیل، نمی توانند شب را در خانه خود سحر کنند با همکاری نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز به گرمخانه ها منتقل می شوند.

وی ادامه داد: این گرمخانه ها به امکانات بهداشتی، حمام و … مجهز بوده و صبحانه و شام نیز برای افرادی که در گرمخانه ها هستند توزیع می شود. در بسیاری از موارد خاص نیز، اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز اقدام به هماهنگی مسافرخانه شده است.

بر اساس گفته مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز، سال گذشته بر اساس قراردادی فی ما بین یکی از سازمان های مردم نهاد و این اداره کل، مسئولیت مدیریت و نگهداری گرمخانه بانوان به این سمن واگذار شد و امسال نیز به همین ترتیب، هماهنگی های لازم بعمل آمده است.

حسن زاده ادامه داد: با همکاری شهرداری تبریز و اداره کل بهزیستی استان، در روزهای آتی، مرکزی به عنوان گرمخانه تعیین و تجهیز خواهد شد و در صورت ضرورت، هیچ محدودیتی در این زمینه و تعداد گرمخانه ها نخواهیم داشت.

وی ابراز کرد: امسال دو مورد گرمخانه برای آقایان و یک مورد نیز برای بانوان در کلانشهر تبریز در نظرگرفته شده است.