اکثر روستاهای آذربایجان شرقی با چالش کمبود آب شرب مواجه است
اکثر روستاهای آذربایجان شرقی با چالش کمبود آب شرب مواجه است

منابع زیر زمینی تامین آب آشامیدنی و سالم در روستاها روبه کاهش بوده و این زنگ خطری برای سال های آتی است. عصر تبریز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی گفت: از مجموع دو هزار و ۷۱۳ روستای استان، اکثر روستاها از کمبود آب شرب رنج می برند. به گزارش ایرنا، علی صمد […]

منابع زیر زمینی تامین آب آشامیدنی و سالم در روستاها روبه کاهش بوده و این زنگ خطری برای سال های آتی است.

عصر تبریز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی گفت: از مجموع دو هزار و ۷۱۳ روستای استان، اکثر روستاها از کمبود آب شرب رنج می برند.

به گزارش ایرنا، علی صمد نژاد روز گذشته در حاشیه بهره برداری از منبع ذخیره آب مجتمع آغبلاغ از توابع بخش مرکزی جلفا اظهار کرد: متاسفانه الگوی مصرف آب در روستاها رعایت نمی شود و این امر روند کم آبی را سرعت بخشیده است.

وی افزود: منابع زیر زمینی تامین آب آشامیدنی و سالم در روستاها روبه کاهش بوده و این زنگ خطری برای سال های آتی است.

مدیرعامل آبفار آذربایجان شرقی الگوی مصرف صحیح آب را ۱۸ متر مکعب اعلام و بر ضرورت حفظ منابع آب با رعایت الگوی مصرف توسط روستاییان تاکید کرد.

صمدنژاد با بیان اینکه کیفیت آب استحصالی مردم اولویت اصلی شرکت ابفار است، اضافه کرد: در کنار کیفیت نباید از کمیت آب شرب که ارتباط مستقیم با مشترکین دارد، غافل شد.

منبع ذخیره ۵۰۰ متر مکعبی آب آشامیدنی روستای آغبلاغ با هزینه ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در گرامیداشت هفته دولت با حضور فرماندار، مدیرعامل آبفار استان و جمعی از مسوولان محلی به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این مجتمع تامین آب شرب، کمبود آب آشامیدنی روستاهای گلفرج، آغبلاغ، قره بلاغ، تازه کند و سیلگرد از توابع بخش مرکز شهرستان جلفا برطرف شد.

شهرستان جلفا با ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۵ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع و از طریق رودخانه ارس با جمهوری ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.