جنگنده و هواپیمایی که ایران می‌خواهد بخرد+تصاویر
جنگنده و هواپیمایی که ایران می‌خواهد بخرد+تصاویر

در ادامه برگزاری نمایشگاه هوافضای ماکس ۲۰۱۵ روسیه هواپیماهای مورد نظر ایران که برای خرید آنها مذاکراتی صورت گرفته است به اجرای نمایش هوایی پرداختند.   عصر تبریز: جنگنده‌های سوخو ۳۰ و هواپیماهای مسافربری سوخو سوپر جت ۱۰۰ دو هواپیمایی هستند که مقامات ایران برای خرید آن با مقامات روس مذاکره کردند. جنگنده بمب افکن سوخو […]

در ادامه برگزاری نمایشگاه هوافضای ماکس ۲۰۱۵ روسیه هواپیماهای مورد نظر ایران که برای خرید آنها مذاکراتی صورت گرفته است به اجرای نمایش هوایی پرداختند.

 

عصر تبریز: جنگنده‌های سوخو ۳۰ و هواپیماهای مسافربری سوخو سوپر جت ۱۰۰ دو هواپیمایی هستند که مقامات ایران برای خرید آن با مقامات روس مذاکره کردند.

جنگنده بمب افکن سوخو ۳۰ یکی از محصولات شرکت سوخو روسیه، در حقیقت نمونه پیشرفته تر جنگنده Su-27 است که علاوه بر برتری هوایی ، توانایی درگیری با اهداف زمینی و همچنین حمل طیف وسیعی از تسلیحات مختلف را داراست.

سوخو ٣٠ در حال حاضر علاوه بر نیروی هوایی روسیه ، در کشورهای چین ، الجزایر ، آنگولا، مالزی ، ونزوئلا ، اندونزی ، اوگاندا ، قزاقستان و ویتنام فعال بوده و در کشور هند نیز تحت لیسانس تولید می شود ضمن آنکه دولت چین طرح J-16 خود را بر مبنای آن توسعه داده است.

از ویژگی های این جنگنده میتوان به برد بالا ، مداومت پروازی و مانور پذیری فوق العاده آن اشاره کرد.

تصاویر مهدی یزدی عکاس خبرگزاری فارس از نمایش هوایی این دو هواپیما در ذیل قابل مشاهده است:

۲۲۳۲۸۵_۹۰۷ ۲۲۳۲۸۶_۲۶۲ ۲۲۳۲۸۷_۶۱۶ ۲۲۳۲۸۸_۴۸۳ ۲۲۳۲۸۹_۴۸۰ ۲۲۳۲۹۰_۴۶۰