تابوی حضور زنان سردرودی در فعالیت‎های اجتماعی را شکستم/ فعلا برای شرکت در انتخابات مجلس برنامه‌ای ندارم
تابوی حضور زنان سردرودی در فعالیت‎های اجتماعی را شکستم/ فعلا برای شرکت در انتخابات مجلس برنامه‌ای ندارم
رئیس شورای اسلامی شهر سردرود می‎گوید که انتخابش به‎عنوان عضو شورای شهر سردرود، تابوی حضور زنان سردرودی در فعالیت‌های اجتماعی و یا سیاسی را شکست.

عصرتبریز – سعید خسروشاهی  مسعود علیزاده: سَردْرود یکی از شهرهای استان آذربایجان‌شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان تبریز واقع شده‌ است. طبق آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۰ صورت گرفته‌ است، این شهر با جمعیتی بالغ بر ۳۵٬۰۰۰ نفر که قدمتی در حدود سه هزار سال دارد، دومین شهر پرجمعیت شهرستان تبریز و یازدهمین شهر پرجمعیت استان آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود. نام محلی شهر سردرود، سَردَری یا «سردره» است.

سوم شهریور ماه سالجاری بود که در جلسه انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر سردرود، آرزو مبصر سردرودی با کسب پنج رای، به‎عنوان رئیس شورای اسلامی شهر سردرود انتخاب و معرفی گردید.

آرزو مبصر، دانش‌آموخته رشته مهندسی معماری و عضو جوان شورای پنجم سردرود است که چندی پیش میهمان عصرتبریز بود. گفت‌وگویی گرم، صمیمی و بدون تعارف با این عضو شورای شهر ۳۲ ساله انجام دادیم که در ادامه ارائه می‌شود.

*بدون تعارف بفرمایید که چه چیزی باعث شد تا در انتخابات شورای شهر شرکت کنید؟ آیا احساس تکلیف کردید و یا قابلیت‌هایی در این امر داشتید؟ 

بنده اهل سردرود بوده و همان‌طور که می‌دانید آنجا یک شهر مذهبی است و تا زمانی که بنده به عنوان عضو شورای سردرود انتخاب نشده بودم، به علت برخی اعتقادات مذهبی، فعالیت آنچنانی در زمینه اجتماعی، سیاسی در حوزه زنان انجام نگرفته بود در حالیکه پتانسیل و ظرفیت زنان این منطقه بسیار بالا است.

انتخاب من به‎عنوان شورای شهر سردرود نیز باعث شکسته شدن این تابو شد تا زنان به این خودباوری برسند که می‌توانند با رعایت چارچوب‌های اسلامی فعالیت کنند.

با توجه به اینکه موقعیت شغلی همسرم، آقای بابک شریفی به‎گونه‌ای بود که ارتباط مستمر با شورا و شهرداری داشتم و حتی بنده یک مقطعی به عنوان کارمند در شورای استان فعالیت داشتم و شاهد حضور فعال زنان از روستاها و مناطق خیلی کوچکتر از سردرود بودم و این استارت من در گام برداشتن در این راه بود. البته انتخاب من به‎عنوان شورای شهر سردرود نیز باعث شکسته شدن این تابو شد تا زنان سردرودی به این خودباوری برسند که می‌توانند با رعایت چارچوب‌های اسلامی فعالیت کنند.

در کنار همه این مسائل علایق شخصی‌ام در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی منجر شد تا گام‌های استوارتر برداشته و با انگیزه در این راه پیش بروم چراکه برخی از مشکلات منطقه خود را دیده و احساس وظیفه نسبت به حل آن می‌کردم.

** سردرود به حق، نگینِ درخشان استان است

*در مصاحبه‌های قبلی خود از سردرود به عنوان نگین درخشان استان نام برده‌اید، آیا این شعار بوده یا واقعیت است؟

این را به صراحت بگویم که بنده این را یک واقعیت می‌بینم چراکه برای نمونه تابلو فرش سردرود در کل ایران و حتی جهان زبانزد شده است و این تابلو فرش نیز به واسطه وجود هنرمندان نقاش در این خطه بود که هر رسمی را به تابلو فرش تبدیل می‌کردند.

سردرود از لحاظ گردشگری نیز بی‌نظیر است که مصداق آن معروفیت رستوران‌های این منطقه است که هر گردشکر در استان را به حتی برای یک وعده غذایی هم که شده به این رستوران‌ها می‌کشد.

وجود کارخانجات، کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی در منطقه سردرود نیز از جمله دیگر موضوعاتی است که صحه بر گفته من می‌گذارد و اگر همه این ویژگی‌ها را کنار هم بگذاریم می‌توان گفت که یک شهر کوچک مانند سردرود به حق نگین استان است و لیاقت این لقب را نیز دارد.

*در گفته‌های خود از سردرود به عنوان پایتخت تابلو فرش جهان نام برده‌اید، ولی سوال اینجا است که این شعار تا چه میان حقیقت دارد و وارد فاز عملی در جهان شده است؟

بهتر است در رابطه با ثبت جهانی رئیس اتحادیه فرش صحبت کند ولی تا جایی که بنده اطلاع دارم، تابلو فرش سردرود از طرف وزارت صنعت و معدن، تجارت ثبت ملی و جهانی شده است و مراسم رونمایی آن در سال ۹۳ برگزار شده است.

البته نام بردن از سردرود به عنوان پایتخت تابلو فرش جهان به منزله پایان نیست بلکه هنوز کار زیادی داریم که باید انجام داد.

البته نام بردن از سردرود به عنوان پایتخت تابلو فرش جهان به منزله پایان نیست بلکه هنوز کار زیادی داریم که باید انجام داد و البته تلاش‌های گسترده‌ای نیز در این خصوص می‌شود و سعی داریم تا در کنار زحمت‌کشان و هنرمندان این عرصه قرار بگیریم.

*با توجه به اینکه درآمد قشر زیادی از طریق قالی‌بافی است از این‌رو به نظر شما مشکلات اصلی آنها در این حوزه چیست؟ و شورای شهر در این زمینه اقداماتی کرده است؟

تا جایی که بنده اطلاع دارم، اکثر این هنرمندان در زمینه صادرات مشکلاتی دارند و ما به عنوان عضو شورای شهر سردرود جلسات مختلفی با هنرمندان و متولیان این امر داشته و داریم و به واسطه وجود آقای ندیم در سردرود که پدر سرمایه‌گذاری‌های کشور هستند، توانستیم اقداماتی برای حل مشکلات صادرات انجام دهیم به طوریکه در تعامل با برخی کشورهای همسایه از جمله کشور قطر که نهایی شده، ابتدا نمایشگاه‌های موقت و سپس دائمی از تابلوفرش‌های سردرود برپا خواهد شد. البته برگزاری جام جهانی قطر نیز ظرفیت بزرگی برای ارتباطات و صادرات بیشتر تابلو فرش‌های ایران در آن نمایشگاه خواهد بود.

 

*آیا در زمینه فرش، اقداماتی برای جذب سرمایه‌گذار انجام گرفته است؟

در دور چهارم شورای شهر سردرود یک مجموعه سرمایه‌گذاری ایجاد شد که البته به خاطر محدودیت‌های اعتباری به صورت کامل تکمیل نشده است ولی در کل یک مجتمع تابلو فرش ایجاد شده است که با تامین کمبود بودجه و همچنین همت خود سرمایه‌گذار، کمک شایانی به هنرمندان تابلو فرش در آن خواهد شد و تمام عزم خود را برای تکمیل و به بهره‌برداری رساندن آن گذاشته‌ایم.

**رستوران‌های سردرود برای تبریز ۲۰۱۸ سنگ تمام گذاشتند

*با توجه به اینکه چشم‌انداز خوبی از تبریز ۲۰۱۸ میسر نشد، آیا شورای شهر سردرود کارهایی انجام داد؟

همان‌طور که گفتید عملکرد کلی تبریر ۲۰۱۸ قابل دفاع نیست و در حد یک شعار باقی ماند ولی ما ابتدای مطرح شدن این موضوع تلاش زیادی انجام دادیم ولی آن‌طوری که می‌خواستیم نشد چراکه بودجه‌ای نبود و هر جا که دست دراز کردیم، پس زده شد ولی الحمدالله رستوران‌های سردرود سنگ تمام گذاشتند و حتی اکثر گردشگران از این رستوران‌ها خدمات دریافت کردند.

*دلیل اصلی استعفای آقای فتح‌‌الله‌زاده بعد از یک سال چه چیزی بود؟

آقای عبدالمحمدپور، ریاست قبلی شورا مصاحبه‌ای در این خصوص انجام داده‌اند ولی در کل آقای فتح‌الله زاده یک فرد فعال، پرانرژی و با نیت خیر وارد کار شده بودند و از آنجای که خود اهل سردرود هم بوده، با مشکلات موجود نیز آشنا بودند ولی طبق شنیده‌ها بنابه دلایل شخصی نتوانستند ادامه کار بدهند.

*آیا پشت پرده استعفا به مسائل اقتصادی شهرداری برمی‌گردد؟

من نمی‌توانم در این مورد اظهار نظری کنم و بهتر است با خودشان حرف بزنید. فردی که مسوولیتی را تقبل می‌کند، قطعا با وضعیت آشنا است و آقای فتح‌الله زاده نیز از وضعیت اقتصادی باخبر بود ولی از آنجایی که شهرداری سردرود همیشه یک قدم جلوتر است، وضعیت اقتصادی در این شهرداری اسفناک نیست.

*طبق شنیده‌ها، عقیده آقای فتح‌الله زاده به این بود که سردرود به شهر تجاری تبدیل نشود و همچنان شهر باغ‌ها بماند، این گفته تا چه میزان صحت دارد؟

بله. درست است و البته این نظر همه ما هم بوده چراکه الان همه جا تجاری شده و این زیبایی، آب و هوا و سرسبزی سردرود است که بی‌نظیر می‌باشد. ما همکاری خیلی خوبی با آقای فتح‌الله زاده داشتیم و اختلاف نظر در همه شوراها وجود دارد و به عقیده بنده شاید آقای فتح‌الله زاده احساس کرد که بیشتر از این نمی‌تواند عملکرد خوبی نشان دهد.

**شهردار جدید سردرود یک فرد اجرایی است

*نظرتان در مورد شهردار جدید سردرود چیست؟

شهردار جدید یک فرد اجرایی بوده و این شاخص‌ها را می‌توان در رزومه و عملکرد وی مشاهده کرد به طوریکه وقتی آقای اسماعیل‌زاده از یک ماه پیش تصدی شهرداری سردرود را بر عهده گرفت تا به امروز همیشه تا پاسی از شب در شهرداری بوده و ارائه خدمات می‌دهد. اعضای شورای سردرود نیز تلاش بر این داریم تا کارهایی انجام دهیم تا وقتی که این مسئولیت را ترک می‌کنیم، بتوان یک یادگاری خوب از خود بر جای گذاشت.

*آیا نزدیکی سردرود به تبریز، مزایایی برای این شهر دارد؟

قطعا نزدیک بودن به یک کلان‌شهر مثمر ثمر خواهد بود چراکه رفت‌امد و تردد باعث شناخته شدن شهرهای کوچک اطراف می‌شود.

*با توجه به اینکه شما با حداکثر آرای اعضا به عنوان رئیس شورا انتخاب شدید و این موضوع جزو معدود اتفاقاتی است که یک خانم رئیس شورا می‌شود، آیا این ریاست دوره یکساله خواهد بود؟

بله انتخابات ریاست شورای یک شهر در طول چهارسال شورا، همه ساله بوده و بنده به عنوان یکسال رئیس شورا انتخاب شده‌ام.

*از آنجایی که شهرداری به عنوان سازمانی است که بیشترین ارتباط با مردم دارد، آیا در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری یا شهروند کاری کرده است؟

تمامی اعضای شورا موظف هستند که هر لحظه در خدمت مردم باشند ولی علاوه بر آن، شنبه هر هفته دیدار مردمی با حضور شهردار در محل دفتر شورا داریم ولی در کنار این موضوعات، شخص شهردار جدید نیز یک فرد مردمی بوده و درِ محل کارش به روی مردم باز است و نیازی نیست یک فرد منتظر شنبه  و دیدار مردمی باشد.

*آیا آماری از رضایت مردم سردرود از برخود شهرداری و رسیدگی به مشکلات آنها را دارید؟

اخیراً رضایت مردمی در حد مطلوبی است و این کاملا مشهود است که به راحتی می‌توانند با یک مسوول دیدار داشته باشند.

*با توجه به اینکه خودتان یک فرد جوان هستید، آیا اقداماتی برای جوانان در شورای شهر سردرود انجام داده‌اید؟

با توجه به اینکه جوان همیشه پر از ایده و پرانرژی است قطعا هرجا که باشد اثرگذار خواهد بود و انرژی مثبت به یک مجموعه می‌آورد از این‌رو سعی کردیم تا در خود شورا نیز به این حوزه توجه کنیم که البته ترکیب شورای شهر نیز متشکل از افراد پیشکسوت و با تجربه و جوان است که یک تعامل بسیار خوبی را با هم رقم‌ زده‌ایم.

از ابتدا هدف بنده این بود تا بتوانم در شهر خود برخی محدودیت‌ها علیه زنان را جمع کرده و این تابوی محدودیت را بشکنم.

با این اوصاف از ابتدا هدف بنده این بود تا بتوانم در شهر خود برخی محدودیت‌ها علیه زنان را جمع کرده و این تابوی محدودیت را بشکنم که خدا را شاکرم در حدی این امر میسر شده و می‌توانم در کنار یک فعالیت اجتماعی، فرهنگی خود، زندگی شخصی‌ام را نیز مدیریت کنم و البته این شامل همه زنان می‌شود. بنده تا به امروز از عملکرد خود راضی‌ام چراکه می‌دانم ذره‌ای دریغ نکرده‌ام و اگر به برخی از اهداف خود دست نیافته‌ام به علت برخی محدودیت‌های کلی کشور از لحاظ تامین منابع و اعتبارات بود.

*آیا در مقابل اهداف و برنامه‌هایتان سنگ‌اندازی هم شده است؟

نباید اسم آن را سنگ‌اندازی گفت چراکه بنده همیشه افکار منفی و دیدگاه‌های آنچنانی را از خود دور می‌کنم و همیشه به آینده نگاه کرده و کاری با گذشته ندارم. با توجه به اینکه همیشه سعی بر رسیدگی به مطالبات مردمی دارم از این‌رو در طول این مسئولیت به دنبال به تحقق رساندن مطالبات چندین ساله عموم مردم بوده و هستم و برای این امر راهی جز حرکت رو به جلو نداریم و نباید حرکت خود را با حرف و حدیث و سنگ‌اندازی متوقف کرد.

**قول ایجاد اولین پارک بانوان در سردرود را داده‌ام

*معمولا هر کاندیدایی در دوران انتخابات به مردم و جوانان قول ایجاد اشتغال می‌دهد، آیا شما هم چنین وعده وعیدهایی دادید؟

بنده وعده ایجاد اشتغال به فردی را نداده‌ام ولی قول‌های دیگری از جمله ایجاد اولین پارک بانوان در سردرود، داده‌ام که البته تمام اعضای شورای سردرود بر وعده‌های خود پایبند بوده و در آن مسیر و برای تحقق آنها تلاش می‌کنند. برای مثال، پل خروجی سردرود که رفته رفته به یک پل تاریخی و فرسوده تبدیل می‌شود از جمله مطالبات مردم بوده که باید هر چه سریعتر یک پل جدید احداث شود که به همین منظور شهردار جدید نیز با ایده‌های جدید تلاش به باز کردن خروجی سردرود و نجات آن از بن‌بست را دارد و امیدوارم روزی نرسد که مردم از شورای جدید نیز ناامید شوند.

*آیا نسبت به چالش محیط زیست در کشور و استان آذربایجان‌شرقی و مشکلات زیست محیطی به تبع وجود پتروشیمی اطراف سردرود، اقدامات و برنامه‌ای دارید؟

باغ‌های زیادی در سردرود تحت تاثیر آلاینده‌های پتروشیمی قرار گرفته‌اند به طوریکه باغ‌های ۱۵ سال پیش سردرود با باغ‌های امروز این منطقه قابل مقایسه نیست به همین منظور برخی مکاتبات در این خصوص انجام گرفته تا حداقل ارزش افزوده‌ای از بابت آن به شهر بدهند تا مقابل ضرر باغداران گرفته شود.

متاسفانه به علت آلودگی هوای سردرود برخی بیماری‌ها در این منطقه افزایش یافته است از این رو باید این موضوع را جدی گرفت و مسوولان عالی رتبه استانی و کشوری وارد مساله شوند.

متاسفانه به علت آلودگی هوای سردرود برخی بیماری‌ها در این منطقه افزایش یافته است از این رو باید این موضوع را جدی گرفت و مسوولان عالی رتبه استانی و کشوری وارد مساله شوند تا با انجام و استفاده از برخی اقدامات ایمن‌سازی به روز دنیا در پالایشگاه و پتروشیمی این آلودگی را کاهش دهند. سعی داریم تا برای این رفع این آلودگی‌ها مبالغی دریافت کنیم که تا به امروز محقق نشده است چراکه پتروشیمی اعلام کرده که ما هیچ‌گونه آلودگی ایجاد نکرده‌ایم.

*آیا در حوزه ایجاد مراکز سلامت شهرداری کارهایی انجام داده‌اید؟

مرکز بهداشتی در سردرود وجود داشت که با مشکلات زیادی روبرو بود ولی با اهدای یک محل توسط شورای شهر سردرود مرکز بهداشت جدیدی توسط علوم پزشکی ایجاد خواهد شد و تا چند روز دیگر مورد بهره‌برداری کامل قرار خواهد گرفت و قطعا با افتتاح این مرکز، ارائه خدمات بهتری برای مردم را شاهد خواهیم بود.

همچنین یک درمانگاه تخصصی ۴ طبقه نیز در حال ساخت می‌باشد که با تلاش شهرداری و شورای شهر، مقرر شده هیچگونه عوارضی از آن دریافت نشود و به تبع آن هر کار دیگری برای به تکمیل رساندن این پروژه لازم باشد را انجام خواهیم داد و دریغ نمی‌کنیم تا بتوان از این طریق، نبود بیمارستان در سردرود را جبران کرد.

**کیوسک‎های کتاب‌خوانی در سردرود طی هفته کتاب‌خوانی سالجاری افتتاح شد

*در حوزه کتاب و کتابخوانی چه فعالیت‌هایی انجام گرفته است؟

در هفته کتاب و کتابخوانی سال گذشته، یک همایشی با حضور خانم فرخ‌زاد، رمان‌نویس در سردرود برگزار شد همچنین کتابخانه سردرود از ابتدا توسط خیرین احداث شده است بطوریکه زمین آن را مجموعه شهرداری و شورا اهدا کرده و ساخت آن توسط خیرین و مجموعه کتابخانه‌ها انجام گرفت. اخیراً نیز خیرین سردرود گامی دیگری برای احداث طبقه دوم کتابخانه سردرود برداشتند و به لطف خدا تا دهه فجر مورد بهره‌برداری خواهد رسید. در حال حاضر مشکل این کتابخانه آمفی تئاتر آن است چراکه تنها آمفی تئاتر شهر بوده و هر مراسمی که برگزار شود در آن محل است از این‌رو باید با دریافت اعتباری، بتوان آن آمفی تئاتر را در شان سردرود بازسازی کنیم.

در هفته کتاب‌خوانی سال جاری نیز مراسمات مختلفی اعم از رونمایی کتاب قطعه مقدس توسط نویسنده سردرودی به نام سعید مبین انجام گرفت. علاوه بر این، بنده به دنبال یک کار خارج از برگزاری همایش و جشن در هفته کتابخوانی بودم از این‌رو کیوسک کتاب‌خوانی در مرکز شهر را با کمک و همت کمیته بانوان شورای سردرود ایجاد کردیم.

*شورای شهر سردرود در مورد حمایت از حیوانات چه اقداماتی انجام داده است؟

شهرداری قراردادی با خانم ایرانی مسوول NGO حمایت از حیوانات دارد و وی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد. در حقیقت جان یک موجود زنده را ما نداده‌ایم که ما هم بخواهیم بگیریم ولی متاسفانه در کل کشور و استان این اتفاق می‌افتاد و به یک معضل بزرگ تبدیل شده بود و بنده به عنوان یک دوستدار حیوانات، با از بین بردن و آسیب رساندن به حیوانات کاملاً مخالف هستم.

**یکی از پروژه‌ها و دغدغه اصلی فعلی ما بازسازی پل خروجی سردرود است

*لطفا اشار‌ه‌ای به مهم‌ترین طرح‌های عمرانی سردرود هم داشته باشید؟

یک طرح وقتی انجام می‌گیرد که بتوان از آن طریق مشکلات مردم را حل کرد از این‌رو یکی از پروژه‌ها و دغدغه اصلی فعلی ما بازسازی پل خروجی سردرود است و از جمله دیگر پروژه‌های مهم سردرود می‌توان به خیابان اصلی این شهر اشاره کرد که به صورت کامل آزادسازی برای آن انجام نگرفته است.

البته دو پروژه سرمایه‌گذاری از جمله مجتمع تجاری صدف و ساختمان آتش‌نشانی نیز در دست اقدام بوده که سعی بر تکمیل سریع آنها داریم.

*آیا از وضعیت اقتصادی شهر سردرود راضی هستید؟

قطعاً وضعیت نوسانات و وضعیت اقتصادی روی این شهر نیز اثر گذاشته است بطوریکه سال‌های پیش وضعیت پروانه‌ها و مجوزها بسیار زیاد بود ولی الان کاهش یافته است ولی الحمدالله سردرود همچنان یک قدم جلوتر بوده و وضعیت اقتصادی نامطوبی ندارد.

*اخیراً یکی از مسوولان استان گزارش عملکردی نزد فرماندار تبریز داد که با انتقاد فرماندار مبنی بر اینکه این گزارش‌ها وظیفه ذاتی شماست، روبرو شد، حال شورای شهر و سردرود در رابطه با اشتغال و کارهای بنیادی کارهایی انجام داده است؟

سردرود نیز مانند همه شهرهای دیگر با معضل بیکاری روبرو است و این یک امر طبیعی می‌باشد چراکه در حال حاضر در هر خانواده‌ای حداقل یک جوان با تحصیلات بالایی وجود دارد که بیکار است. برای مثال، بنده سال گذشته در رابطه با اشتغال حوزه زنان کارهایی انجام دادم که تلاش داریم تا این برنامه‌ها را در حوزه آقایان نیز اجرایی سازیم به طوریکه سال گذشته با همکاری میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کلاس‌های رایگانی در سردرود به منظور مهارت‌آفرینی برگزار شد که نتیجه بسیار خوبی نیز در بر داشت.

**شورای شهر و شهرداری سردرود آمادگی لازم را برای همکاری با هر سرمایه‌گذاری دارند

*آیا در رابطه با جذب سرمایه‌گذار و اعطای برخی تسهیلات از جمله عدم اخذ عوارض و یا در اختیار گداشتن زمین برای سرمایه‌گذاری و به تبع آن به کارگیری جوانان سردرودی اقداماتی شده است؟

بنده تلاش‌های زیادی انجام دادم ولی به علت برخی مشکلات اقتصادی حاکم در کشور نتیجه آنچنانی کسب نشده است ولی همچنان شورای شهر و شهرداری سردرود آمادگی لازم را برای همکاری هرچه بیشتر با هر سرمایه‌گذاری که بخواهد در سردرود سرمایه‌گذاری بکند را دارد.

*زمانی موضوع الحاق سردرود به شهر تبریز جهت توسعه شهری مطرح بود، آیا چنین بحثی همچنان وجود دارد و یا منتفی شده است؟

در دوره چهارم این موضوع مطرح شده بود ولی رد شده بود که البته طبق قانون نیز موضوع الحاق توسط اعضای شورا به تصویب می‌رسد و در حال حاضر نیز چنین موضوعی مورد بحث نیست و عملاً منتفی شده است که البته نباید چنین اتفاقی هم بیافتد چراکه تبریز دارای یک سبقه و هویتی بوده و سردرود نیز دارای سبقه و هویت منحصر به فرد خود است.

*طرح جامع سردرود و چشم‌انداز آن برای آینده چیست؟

طرح جامع در دوره قبلی شورای شهر سردرود تصویب شده ولی دارای برخی مغایرت‌هایی می‌باشد که با پیگیری ما و کمیته شورای برنامه‌گذاری استان این مغایرت‌ها اصلاح شده و به اجرا در خواهد آمد.

**استفاده از ظرفیت بوم‌گردی در سردرود، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد

*با توجه به اینکه اخیرا موضوع بوم‌گردی به یک برند در گردشگری تبدیل شده است، آیا برنامه‌ای در این خصوص برای سردرود دارید؟

در جلسه اخیر با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، آمادگی خود را برای جذب هرگونه سرمایه‌گذاری در سردرود جهت ارتقای صنعت گردشگری در این منطقه را اعلام کردیم بطوریکه با وجود نبود هتل در سردرود، استفاده از ظرفیت بوم‌گردی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و امیدواریم در راستای ایجاد یک هتل بوم‌گردی، گردشکران زیادی را جذب کنیم و حتی در این رابطه صحبت‌هایی هم شده است که در روزهای آتی به نتیجه خواهد رسید.

*از جمله سوالاتی که بسیار مطرح شده، این است که حریم قبلی سردرود به شهرداری منطقه ۷ تبریز ملحق شده است، در این مورد توضیحاتی را بفرمایید؟

این موضوع جزو مصوبات شورای عالی استان بوده که طبق آن باید حریم‌ها یکپارچه شود و این ربطی به الحاق شدن به تبریز، سردرود، باسمنج و سایر مناطق ندارد که البته زمانی که این موضوع انجام گرفت شکایاتی شد ولی فعلا نتیجه‌ای حاصل نشده است که البته دستور توقف آن به شورای باسمنج آمده ولی نتیجه قطعی نیامده است ولی در حقیقت تلاش ما برای حل آن از طرف خود استان است تا از طریق تعامل و حمایت مسوولان استان بتوان این موضوع را حل کرد.

*اگر بخواهید از سه عملکرد شورای سردرود نام ببرید به کدام اشاره می‌کنید؟

عملکرد زیادی وجود دارد ولی می‌توان به تشکیل کمیته بانوان و فعالیت‌های چشمگیر آن، فعالیت در زمینه کتاب و کتابخوانی، همکاری، تعامل و اتحاد اعضای شورای شهر سردرود با وجود اختلاف‌نظرها سه عملکرد قابل دفاع است.

*با توجه به حیطه فعالیتی شما در سردرود و حیطه فعالیتی همسرتان، آقای بابک شریفی در سمت‌های مختلف از جمله شهرداری اسکو، مهربان، خامنه و در حال حاضر فعالیت در بخش فنی و عمرانی شهرداری تبریز، آیا این مقدار فعالیت، مشکلی در زندگی شخصی‌تان و یا خدایی ناکرده غافل ماندن از زندگی شخصی و یا زندگی اجتماعی‌تان ایجاد کرده است؟

این سوال را خیلی از افراد از بنده و همسرم می‌پرسند و طبیعی است که  مشغله کاری باعث شده تا ساعاتی که همدیگر را ‌می‌بینیم کاهش یابد ولی به دلیل عشق و علاقه‌ای که نسبت به کارمان داریم این خلاء را مدیریت می‌کنیم.

گاهی مواقع همسرم را بدون اطلاع در سازمان و یا اداره‌ای می‌بینم که باعث خوشحالی هردوی‎مان می‌شود.

ولی با وجود مشغله کاری و خستگی، توانسته‌ایم زندگی‌مان را به خوبی مدیریت کنیم و حتی گاهی مواقع همدیگر را بدون اطلاع در سازمان و یا اداره‌ای می‌بینیم که باعث خوشحالی هر دو می‌شود بطوریکه چند روز پیش بنده از جلوی استانداری آذربایجان‌شرقی رد می‌شدم و یادم افتاد که کاری با آقای استاندار دارم از این‌رو در آسانسور همسرم را دیدم و با هم پیش استاندار رفتیم در حالیکه هر شب، برنامه‌های روز بعدمان را با هم چک می‌کنیم ولی این دیدار با استاندار برای هردویمان اتفاقی بوده ولی باعث شد که همدیگر را ببینیم.

البته من با همسرم ارتباط بسیار قوی داریم و روزانه چند بار به صورت تلفنی نیز با هم صحبت می‌کنیم.

*آیا با همسرتان در حوزه کاری دچار اختلاف نظر شده‌اید؟

بله. قطعاً این موضوع اتفاق افتاده است چراکه از اول دانش‌آموختگان عمران و معماری با هم اختلافاتی دارند و الان نیز باهم به اختلاف نظراتی می‌رسیم که گاهی اوقات حرف من درست از آب در می‌آید و گاهی حرف همسرم.

با اینکه تلاش می‌کنیم که بحث کار را به خانه نیاوریم ولی هر شب در مورد کارها و فعالیت‌هایمان با هم گفت‌وگو و بحث می‌کنیم و کلا زندگی‌مان وقف کار کرده‌ایم.

*اصلا به همسرتان غذای خانه هم می‌دهید؟

بله حتما ولی گاهاً از بیرون نیز تهیه می‌کنیم. (با خنده)

*دیدگاه شما به آینده؟

من همیشه از بچگی به موضوعات مثبت نگاه می‌کنم و هیچ وقت مثل آن شخصیت «من‌ میدانم موفق نمی‌شوی»  کارتون گالیور نبودم و همیشه معتقدم که خواستن توانستن است و هر کاری که بخواهیم را با تلاش و زحمت می‌توان به دست آورد.

**در حال حاضر برای شرکت در انتخابات مجلس برنامه‌ای ندارم

*آیا به شرکت در انتخابات مجلس هم فکر کرده‌اید؟

من خدمت به مردم را خیلی بیشتر از هر چیز دیگری دوست دارم و با وجود اینکه مشغله زیادی دارم و زندگی‌‌ام وقف کار شده است ولی در حال حاضر برای شرکت در انتخابات مجلس برنامه‌ای ندارم.

*به نظر شما، بعد از اتمام چهار سال دوره شورای پنجم سردرود، آرزو مبصر چه یادگاری در سردرود خواهد گذاشت؟

بهترین یادگاری من همان شکستن تابوی محدودیت زنان در عرصه‌های جامعه است تا به خودباوری برسند و یقین دارم در دوره بعدی شورا افراد زیادی از زنان در انتخابات شرکت خواهند کرد.

البته در حال حاضر در رابطه با پروژه‌های عمرانی نمی‌توانم چیزی بگویم چراکه ما تلاش می‌کنیم ولی بخشی از آن به اعتبار و تامین بودجه ربط دارد ولی در کل سعی می‌کنم یادگار فرهنگی بسیار زیادی را از خود برجای بگذارم.

*حرف آخر؟

امیدوارم عصرتبریز بیش از پیش موفق باشد و تشکر می‌کنم که بنده را به عنوان اولین میهمان به اتاق خبرتان دعوت کردید. امیدوارم بتوانم با صداقت در کنار مردم باشم و اخبار و خبرهای خوش استان و مخصوصاً سردرود را از طریق عصرتبریز منتشر کنیم.

انتهای پیام/م