نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۹۴ فردا اعلام می‌شود
نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۹۴ فردا اعلام می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۴ در روز دوشنبه نهم شهریور ماه خبر داد. حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۴ فردا دوشنبه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی […]

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۴ در روز دوشنبه نهم شهریور ماه خبر داد.

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۴ فردا دوشنبه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آزمون مذکور برای پذیرش دانشجو در ۱۴۳ کد رشته امتحانی و ۶ گروه آزمایشی برگزار شده افزود: از تعداد ۱۴۳ کد رشته امتحانی، ثبت نام و برگزاری آزمون داوطلبان در هفت کد رشته امتحانی به صورت جداگانه و توسط دستگاه های اجرایی ذیربط با هماهنگی و نظارت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شد.

ثبت نام برای شرکت در ۱۳۶ کد رشته امتحانی دیگر از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش از ساعت ۲۰ روز شنبه ۱۷ آبان ۹۳ آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده در روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه ۹۳ پایان پذیرفت.

ثبت نام ۸۱۳ هزار و ۱۳۶ داوطلب

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تعداد ثبت نام کنندگان اظهار کرد: برای شرکت در آزمون ۱۳۶ کدرشته امتحانی، ۸۱۳ هزار و ۱۳ داوطلب ثبت نام نمودند که این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۳ تعداد ۱۳۷ هزار و ۴۱۶ نفر کمتر بود.

توکلی ادامه داد: از تعداد ۸۱۳ هزار و ۱۳ داوطلب ثبت نام کننده ۴۲۱ هزار و ۱۹۷ نفر زن و ۳۹۱ هزار و ۸۱۶ نفر مرد بودند.

وی ادامه داد: از تعداد ۸۱۳ هزار و ۱۳ داوطلب ثبت نام کننده، ۸۰ هزار و ۸۳۱ داوطلب علاوه بر انتخاب کد رشته امتحانی اول نسبت به انتخاب کد رشته امتحانی دوم از میان کد رشته‌های امتحانی شناور اقدام نمودند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۲۸۴ نفر زن و ۴۲ هزار و ۵۴۷ نفر مرد بوده‌اند.

صدور ۸۹۳ هزار و ۸۴۴ کارت ورود به جلسه

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به کارت‌های ورود به جلسه گفت: کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای انتخاب رشته از روز یکشنبه ۱۲ بهمن ۹۳ روی سایت سازمان سنجش قرار داده شد و با توجه به آمار واقعی داوطلبان و همچنین آمار علاقمندان به کد رشته امتحانی دوم برای برگزاری آزمون ۸۹۳ هزار ۸۴۴ کارت ورود به جلسه صادر گردید.

حضور ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب در جلسه آزمون

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون مذکور در صبح و عصر چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۱۵، ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه در ۶۲ شهرستان و ۱۰۲ حوزه امتحانی برگزار شد، افزود: از تعداد ۸۱۳ هزار و ۱۳ داوطلب ثبت نام کننده ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد ۶۳ هزار و ۴۶ داوطلب در آزمون دو کد رشته امتحانی شرکت کردند. همچنین از تعداد ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب حاضر در جلسه ۳۴۶ هزار و ۷۷۶ نفر زن و ۳۰۸ هزار و ۹۰۳ نفر مرد بوده‌اند.

۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند

توکلی در ادامه با اشاره به اعلام نتیجه اولیه آزمون اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده از ساعت ۲۰ روز سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

وی ادامه داد: از تعداد ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب حاضر در جلسه، ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۲۱۳ هزار و ۹۸۲ نفر زن و ۲۱۵ هزار و ۷۰۶ نفر مرد بودند. همچنین از تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، ۱۴۲ هزار و ۶۷۶ داوطلب برای دوره‌های روزانه و سایر دوره‌ها و ۲۸۷ هزار و ۱۲ داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کد رشته‌های تحصیلی سایر دوره‌ها (به جز دوره روزانه) شدند.

وی ادامه داد: از تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، ۳۰ هزار و ۸۴۶ داوطلب در دو کد رشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شدند.

انتخاب رشته ۳۰۷ هزار و ۶۶۱ داوطلب

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته این آزمون از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت داشته بر اساس برنامه زمانی مربوط به سایت سازمان سنجش مراجعه کند و بعد از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته و مطالعه دقیق آن نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه اقدام نمایند و کد رشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم ثبت نام وارد نمایند.

توکلی ادامه داد: از میان ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته ۳۰۷ هزار و ۶۶۱ داوطلب نسبت به انتخاب رشته اقدام نموده‌اند که از این تعداد ۱۵۵ هزار و ۸۰۳ نفر زن و ۱۵۱ هزار و ۸۵۸ نفر مرد بوده‌اند.