تقوی vs هواداران؛ پیام سرنوشت ساز پرشورها به زنوزی (عکس)
تقوی vs هواداران؛ پیام سرنوشت ساز پرشورها به زنوزی (عکس)
تراکتور به سرمربی نیاز دارد که بدون توجه به نام بازیکن، در صورت عملکرد ضعیف، او را تعویض کند.

به گزارش عصرتبریز، تراکتورسازی روز جمعه در شرایطی به مصاف فولاد خوزستان رفت که روی کاغذ احتمال شکست این تیم بسیار کم بود. تیمی که قرار بود رودروی تراکتور قرار بگیرد، به قدری در نتیجه گیری ضعیف عمل کرده بود که در طول ۱۴ هفته سپری شده از لیگ ۳ بار سرمربی خود را عوض کرده بود و افشین قطبی، چهارمین سرمربی این تیم در لیگ هجدهم محسوب می شد. این تیم در طول نیم فصل و پیش از رویارویی با تراکتورسازی تنها یک بار در خارج از خانه آن هم مقابل پیکان بحران زده صاحب برد شده بود. پس از صعود تراکتور به لیگ برتر و در مدت یک دهه اخیر، فولاد هیچ گاه در تبریز طعم برد را نچشیده بود. همه این عوامل دست به دست هم داده بودند تا بازی با فولاد یک بازی آسان برای تراکتورسازان تصور شود. خوشبین ترین هوادار فولاد هم شاید تصور پیروزی تیمش مقابل تراکتورسازی را نمی کرد این اتفاق اما رخ داد! تراکتورسازی در روزی که هیچ شباهتی به نام بزرگش نداشت، حرفی برای گفتن مقابل تیم قطبی هم نداشت! تراکتورِ تقوی در روزی که دژاگه، استوکس و اروین را نداشت کاملا سردرگرم و بی هدف بود. چه از لحاظ روانی و چه از نظر فنی، این تیم برای برد مهیا نشده بود. فولاد آمد و تراکتور را برد و رفت؛ آن چه که ماند آه حسرت ۸۰ هزار هواداری بود که با مشقت فراوان راهی ورزشگاهی شده بودند که بایستی با طی مسیری چند کیلومتری با پای پیاده در شب سرد روزهای آخر پاییز آن را به مقصد خانه هایشان ترک می کردند.

تراکتورسازی روز گذشته نشان داد که به جز چند ستاره، از نظر فنی چیز دیگری برای ارائه کردن ندارد. محمد تقوی برخلاف ادعاهایش نتوانسته بود جای خالی بازیکنانی که تراکتورسازی نتایج درخشانش را مدیون آنها بود و نه کادر فنی، پر کند. روز بازی با فولاد همه متوجه شدند که تراکتورسازی بیش از همیشه به یک سرمربی باتجربه نیاز دارد. سرمربی که بتواند در روزها و دقایق حساس تیمش را آماده نبرد کند. بردهای میانه های فصل که با درخشش تک ستاره های تیم به دست آمد، روی بسیاری از ضعف ها سرپوش نهاد و این دقیقا همان اتفاقی بود که باعث شد تقوی در پستی ابقا شود که هیچ تناسبی با آن نداشت. هواداران تراکتورسازی پس از شکست مقابل فولاد، در صفحات مجازی انتقادات خود را در وضعیت نگران کننده تیم شان ابراز کردند. وضعیتی که حتی با جذب ستاره های جدید هم نمی توان به تغییر آن امیدوار بود. شالوده خواسته هواداران تراکتور این بود که یک تیم باید از نظر فنی تیم باشد، تیمی که قرار است با چند ستاره محدود نتیجه بگیرد، هیچ گاه نمی توان روی موفقیت بلند مدتش حساب باز کرد.

شانس بزرگ تراکتور اما این بود که در بهترین مقطع ممکن شکست خورد. اینک بهترین زمان برای محقق شدن خواسته اکثریت هواداران است. هوادارانی که امسال برای تیم شان کم نگذاشتند و انتظار دارند که پاسخ شان با کسب موفقیت های قابل قبول داده شود نه بردهای مقطعی! تراکتورسازی با یک سرمربی باتجربه که شناخت کاملی از فوتبال ایران و جو حاکم بر آن دارد، می تواند چنین موفقیت هایی را کسب کند. تراکتور به سرمربی نیاز دارد که بدون توجه به نام بازیکن، در صورت عملکرد ضعیف، او را تعویض کند. این تیم سرمربی می خواهد که بتواند از تک تک مهره های خود به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و واقعیت ها را بازگو کند؛ اتفاقی که سرمربی فعلی موفق به عملی کردن آن نبود. در حالی که تقوی در صحبت های قبلی اش همواره اعلام می کرد تیمش هیچ کمبودی ندارد، پس از باخت مقابل فولاد صحبت هایی را به زبان آورد که ۱۸۰ درجه با اظهارات قبلی اش متفاوت بود.

به هر حال آن چه که هواداران تراکتورسازی می خواهند، کاملا عیان است. این را به خوبی در صفحات مجازی و نظرات کابران می توان مشاهده کرد.