همایش بزرگ پاییزه پیاده‎روی بانوان در سردرود برگزار شد
همایش بزرگ پاییزه پیاده‎روی بانوان در سردرود برگزار شد
سردرود - رئیس شورای اسلامی شهر سردرود از برگزاری همایش پیاده روی پاییزه بانوان سردرودی با شعار «حمایت از محیط زیست حمایت از زندگی» با حضور گسترده بانوان سردرودی خبر داد.

آرزو مبصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار عصر، اظهارکرد: طبق روال فصول گذشته همایش پیاده روی خانوادگی با شعار «نشاط و تندرستی با محیط زیستی سالم» با حضور بانوان سردرودی و دیگر مسئولین شهری از میدان حجاب سردرود آغاز شده و تا مقابل مسجد قائم آل محمد ادامه یافت.

وی با اشاره به اینکه باید قدر هوای پاک را دانست، افزود: باید اهمیت حفظ محیط زیست و هوای پاک را در خانواده ها نهادینه کنیم و این امانت را سالم تر به نسل های بعدی منتقل کنیم.

رئیس شورای شهر سردرود با تاکید به اینکه بیشترین آلایندگی زیست محیطی را خودروها ایجاد کرده و می‌کنند، اذعان داشت: در سال جاری، برخی شهرها ، چندین روز تعطیلی داشتند که این تعطیلی‌ها، خسارات فراوانی برای کشور به همراه داشته است. لذا باید با تلاش و کوشش فردی و گروهی در راه حفاظت و حراست از محیط زیست خود گام برداریم و بالاخص با حذف فرهنگ تک سرنشینی و‌ایجاد زیرساخت های لازم استفاده از حمل و نقل عمومی و بویژه پیاده روی و استفاده از دوچرخه را ترویج کرد.

مبصر گفت: این ما و شما هستیم که می‌توانیم با تغییر الگوهای رفتاری، محیط زیستی سالم را به ارمغان آوریم. چه در بحث مصرف بهینه آب و چه در موضوع استفاده درست از نعمت‌های خدادادی، چه در مسئله پرهیز از شکار و صید غیرمجاز و چه در موضوع عدم استفاده از وسایل آلاینده، و این موارد همه می‌تواند محیط زیست ما را از آسیب‌های احتمالی مصون دارد.

مبصر با اشاره به انتخاب شعار محیط زیستی برای این همایش، تصریح کرد: انتخاب شعار محیط زیستی برای این همایش عمومی بانوان که توسط کمیته بانوان شورا و همکاری بسیج حوزه خواهران سردرود صورت پذیرفت، گامی مهم در راستای نشان دادن اهمیت مسائل زیست محیطی و گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست در این شهر می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان این همایش نیز ضمن معرفی پتانسیل های زیست محیطی شهر و سخنرانی میهمان ویژه، به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی اهدا گردید.

انتهای پیام/