نیم میلیون نفر از جمعیت تبریز ساکن مناطق بافت فرسوده هستند
نیم میلیون نفر از جمعیت تبریز ساکن مناطق بافت فرسوده هستند

عصر تبریز:مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون نیم میلیون نفر از جمعیت تبریز ساکن بافت های فرسوده هستند. توحید اخلاقی شامگاه یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره ای به عملکرد راه و شهرسازی استان در بازه زمانی شهریور ماه ۹۳ تا شهریور ماه ۹۴ گفت: هم اکنون طول کل […]

عصر تبریز:مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون نیم میلیون نفر از جمعیت تبریز ساکن بافت های فرسوده هستند.

توحید اخلاقی شامگاه یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره ای به عملکرد راه و شهرسازی استان در بازه زمانی شهریور ماه ۹۳ تا شهریور ماه ۹۴ گفت: هم اکنون طول کل آزادراه ها ۲۲۵ کیلومتر، بزرگراه ها ۴۳۹، راه های اصلی معمولی دوخطه هزار و ۴۸ و طول راه های فرعی آسفالته هزار و ۴۵۴ کیلومتر است که در مجموع سه هزار و ۱۶۶ کیلومتر را شامل می شود.

وی ادامه داد: ارزش راه های استان به ازای هر کیلومتر یک میلیارد تومان است که به ازای ۲۷ هزار کیلومتر مجموع راه های استان ۲۷ هزار میلیارد ارزش دارند که در طول این یک سال در ارتباط با احداث بزرگراه ۲۰ میلیارد تومان، راه های اصلی و توسعه آن ها ۱۳ میلیارد و احداث راه های فرعی شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

اخلاقی افزود: بهسازی و آسفالت راه های روستایی هزینه ۴۷ میلیاردی و روکش آسفالت روستایی نیز هزینه ۱۰.۵ میلیارد تومانی داشته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در ادامه در خصوص وضعیت ماشین آلات این اداره کل نیز گفت: ماشین آلات ما عمر بالای ۲۵ سال دارند اما مجبوریم با این وجود تا پیش از پیدا کردن جایگزین از آن ها استفاده کنیم.

وی در خصوص عملکرد این اداره در برف روبی از جاده های استان در فصل زمستان گفت: ۳۵ هزار کیلومتر از راه های استان در طول زمستان برف روبی شدند و حتی اقدام به نمک پاشی و ماسه پاشی نیز کرده ایم که در مجموع ۳۸ هزار تن نمک در جاده ها مورد استفاده قرار گرفت.

 

 

۲۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر به بهره برداری نرسیده اند

اخلاقی با اشاره به پروژه های مسکن مهر استان نیز گفت: از مجموع ۱۲۱ هزار و ۱۹ واحد عقد قرارداد شده تاکنون ۲۷ هزار و ۴۰۰ واحد به بهره برداری نرسیده اند و مابقی در زمان های مختلف بهره برداری شده است که امروز نیز همزمان با آخرین روز هفته دولت شاهد افتتاح پنج هزار و ۶۹۳ واحد از این مسکن های مهر بودیم.

وی ادامه داد: از این تعداد چهار هزار واحد در سهند، ۷۴ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و هزار و ۶۱۹ واحد در شهرستان های بالای ۲۵ هزار نفر که ۱۱ شهر را شامل می شود، قرار دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: استاندار آذربایجان شرقی تاکید ویژه ای به اتمام پروژه های مسکن مهر تا پایان امسال دارد که امیدواریم بتوانیم این حجم از مسکن های مهر را تا زمان تعیین شده تحویل دهیم.

اخلاقی با اشاره به احداث مراکز خدماتی و آموزشی در مجتمع های مسکن مهر استان گفت: به جز شهر جدید سهند هفت مرکز آموزشی در مجاورت این پروژه ها ایجاد شده و همچنین دو مرکز انتظامی نیز در دست ساخت است.

 

 

ایجاد بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی تبریز در دست مطالعه است

وی در خصوص عملکرد مدیریت فنی و اجرایی این اداره کل نیز گفت: احداث چهار بیمارستان سراب، آذرشهر، مراغه و عجب شر در دستور کار اداره کل قرار دارد و علاوه بر آن احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی تبریز نیز در دست مطالعه قرار دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره ای به شناسایی پنج هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری در استان گفت: این مساحت ۱۳ درصد مساحت محدوده شهری استان را شامل می شود و همچنین هشت درصد از بافت های فرسوده کشور در این استان قرار دارد.

اخلاقی ادامه داد: سهم تبریز از بافت فرسوده دو هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۴۴ درصد از بافت فرسوده استان را شامل می شود و جمعیت نیم میلیونی در این بافت ها ساکن هستند.

وی همچنین از مطالعه طرح های جامع شهری در ۱۳ شهرستان استان خبر داد.

 

 

هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای نگهداری راه های استان

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه ادامه داد: در طول مدت یکسال اقدام به پاکسازی جاده ها به میزان ۲۳۸ میلیون متر مربع حریم جاده ها، ۴۳۰ کیلومتر شانه سازی، ۹ هزار و ۸۰۰ مورد نصب علائم در راه ها و ۲۰۰ کیلومتر نصب و تعمیر گاردیل کرده ایم.

فیروز بی مقدار با بیان اینکه در ارتباط با امر نگهداری راه ها ۱۰۰ میلیارد تومان برای انجام عملیات مختلف هزینه شده است، گفت: برای نگهداری هر کیلومتر راه نیاز به هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی است که در این راستا توجه ویژه ای به امر نگهداری راه ها توسط این اداره کل شده است.

منبع: مهر