بازنشستگان در برخی زیر مجموعه‎های وزارتخانه‎ها فعالیت می‎کنند
بازنشستگان در برخی زیر مجموعه‎های وزارتخانه‎ها فعالیت می‎کنند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید: در برخی از زیر مجموعه های وزارتخانه ه، برخی از بازنشستگان با عنوان مدیریت و فعالیت در بنگاه های اقتصادی به فعالیت خود ادامه می دهند.

به گزارش عصرتبریز، محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: بیش از ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس نسبت به اجرای دقیق این قانون به رئیس جمهور و سایر دستگاه های ذی ربط تذکر کتبی داده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این نمایندگان بر ضرورت جلوگیری از تداوم فعالیت غیر قانونی بازنشستگان در زیر مجموعه های موسسات و بنگاه های اقتصادی زیر مجموعه دستگاه ها و وزارتخانه ها تاکید کرده اند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: با خبر شده ایم که در برخی از زیر مجموعه های وزارتخانه های مختلف، از جمله وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، سازمان های بازنشستگی با عناوین مدیر عاملی، عضو هیأت مدیره موظف و یا معاونت آنها، مدیریت و فعالیت در بنگاه های اقتصادی زیر مجموعه نهادهای مذکور، برخی از بازنشستگان به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی با استناد به قانون گفت: این در حالی است که ادامه فعالیت آنها صراحتا مغایر قانون است و باید از ادامه همکاری آنها جلو گیری و با خاطیانی که تصرف غیر قانونی در اموال عمومی داشته اند، برخورد مقتضی صورت پذیرد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: گاهی نیز با استناد به اینکه با وجود قوانین موجود، برخی سازمان های غیر دولتی بازنشستگی را نامحدود اعلام و افراد تحت پوشش خود را با بیش از ۳۰ سال خدمت و یا بالاتر از سن قانونی مشمول بازنشستگی ندانند، وزرا و مسئولان ذی ربط باید ملزم به اجرای قانون باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه این تذکر کتبی به امضای بیش از ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است، اظهار داشت: رئیس جمهور، وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخاطب این تذکر نمایندگان است و انتظار می رود طبق ماده ۲۰۸ آیین نامه داخلی تذکر به دولت ابلاغ شود.

انتهای پیام/